دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1397 - 00:45
عضو شورای مرکزی اتحادیه مستقل:

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بنیان خانواده‌ها را نشان گرفته است

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان عملاً تضعیف و نابودی بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده است.
کد خبر : 314920
636548128209701138.jpg

زینب سخایی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی مجلس، گفت: ازدواج به‌عنوان سنت حسنه الهی که قوام اجتماع به آن وابسته است از ابتدای خلقت تاکنون به‌عنوان هسته مرکزی جوامع، پایدار مانده است. در اسلام به‌خصوص توجه ویژه‌ای به این امر شده تا حدی که ازدواج را زمینه تکامل در دین دانسته است. ازدواج روابط زن و مرد را در قاعده و قانون خاصی منحصر کرده و شرایط پاکدامنی و سلامت جامعه را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: با این وجود اکنون شاهدیم که جریانی برون‌گرا در کشور تلاش می‌کند برای این سنت حسنه الهی محدودیت‌های غیرشرعی، غیراخلاقی، غیرعقلانی و در موارد قابل‌توجهی غیر عرفی ایجاد کند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در شرایطی که آمارهای رسمی، خبر از افزایش بلوغ زودرس در کودکان و نوجوانان می‌دهد و در اکثر موارد سنت‌های غلط و سخت‌گیرانه مانع از ازدواج آنان می‌شود و دغدغه دلسوزان باید چاره‌اندیشی برای این معضل باشد؛ این جریان با اعلام آمار و ارقام غلط، درصد طلاق در ازدواج‌های زیر ۱۳ یا ۱۶ سال و همچنین آمار سقط جنین را بالا و خطرساز جلوه می‌دهد.

سخایی افزود: درحالی که دقیقاً عکس این مسئله صدق می‌کند و کم‌خطرترین دوران بارداری مخصوص نوجوانان و کم تنش‌ترین ازدواج‌ها مخصوص سنین پایین است.
وی عنوان کرد: اولین خطری که پس از قانونی‌شدن این لایحه کشور را تهدید می‌کند؛ برای آن قشری از جامعه است که پایین بودن سن ازدواج جزوی از فرهنگ، اعتقادات و خواستگاهشان است. این قشر بزرگ و اصیل با وضع این قانون ممکن است با حکومت دچار تنش شوند، قانون را زیرپا بگذارند و درنهایت ازدواج‌های غیررسمی افزایش پیدا کند. در حالی‌که افزایش ازدواج‌های غیررسمی معضلاتی دارد که بیشترین آسیبش متوجه کودکان و نوجوانان جامعه می‌شود.
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: این محدودیت نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات دیگری را نیز اضافه خواهد کرد؛ به چه مجوزی قیم مآبانه‌ای جلوی آزادی، اعتقادات و سبک زندگی آنهایی که منطبق بر سبک زندگی اسلامی است را می‌گیرند و می‌خواهند سبک زندگی غربی را که مفاسد زیادی به‌دنبال دارد را به آنها تحمیل کنند.
سخایی تأکید کرد: جدای از محدودیت سن ازدواج در بندهای دیگری از این لایحه مسائل مهم‌تری وجود دارد که عملاً تضعیف و نابودی بنیان خانواده مورد هدف قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون بررسی این لایحه در دستور کار شورای نگهبان قرار دارد، گفت: بی‌شک اعضای شورای نگهبان بیش از ما بر مغایرت‌های این لایحه با قانون اساسی و قانون مدنی واقف هستند و براساس وظیفه و تکلیف خود که پاسداری از قانون اساسی است عمل خواهند کرد.
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان گفت: در جلسه‌ای که اخیراً با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم نیز این موارد ذکر و به‌طور مفصل در گزارشی به دبیرخانه مجمع ارسال شد  که امیدواریم با جدیت تمام در مقابل چنین تغییراتی در قانون مدنی و بازی با احکام دین بایستند.

انتهای پیام/4007

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب