دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1397 - 16:51
مسئول سازمان بسیج دانشجویی خبر داد:

تسهیل مشکلات خروج از کشور دانشجویان با طراحی سامانه سقای نور

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: زمینه خروج از کشور دانشجویان برای زیارت اربعین با طراحی سامانه سقای نور فراهم شده است.
کد خبر : 314848

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا محمدجواد نیک‌روش بعدازظهر امروز در نشست خبری ستاد اربعین دانشگاهیان اظهار کرد: با پشت سر گذاشتن عزاداری سیدالشهدا به موعود و میثاق بین‌المللی اهل ایمان که در روز اربعین رقم می‌خورد، نزدیک می‌شویم و در خیل مشتاقان این حرکت٬ دانشجویان زیادی از سراسر کشور حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به فلسفه وجودی ستاد ملی اربعین دانشگاهیان گفت: این ستاد از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و پشتیبانی از حرکت‌های دانشجویی در زیارت اربعین را سرلوحه کار خود قرار داده است.

نیک‌روش ادامه داد: امسال در ستاد ملی اربعین برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی‌شده است که بخشی از آنها از جنس پشتیبانی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف کشور برای تسهیل سفر دانشجویان به پیاده‌روی اربعین بوده است.

وی افزود: به همین دلیل در زمینه خروج دانشجویان برای این سفر معنوی تسهیلاتی با طراحی سامانه سقای نور فراهم شده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌ها و آموزش عالی صورت گرفته و برای این اتفاق بالغ بر ۱۰۰ جلسه در استان‌ها و پنج جلسه با  مقیاس ملی در تهران برگزار شده است.

وی اظهار کرد: ایجاد بسترهای لازم برای اعزام کاروان‌های زمینی برای زیارت‌اولی‌ها٬ برپایی موکب‌هایی در مراسم پیاده‌روی اربعین از سوی دانشگاه‌ها به‌صورت متمرکز٬ برپایی موکب بین‌المللی برای همگرایی دانشجویان جهان اسلام به همت دبیرخانه این موکب و بسیج دانشجویی از جمله مواردی است که در پیاده‌روی اربعین امسال صورت می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی پیاده‌روی اربعین را فرصتی مناسب برای خنثی‌سازی حرکت‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان بین امت اسلام دانست و گفت: دشمنان در چند ماه اخیر تلاش مذبوحانه‌ای برای تفرقه بین ملت مسلمان دو کشور ایران و عراق داشته‌اند اما دانشجویان به‌عنوان قشر پیشرو برنامه‌های فرهنگی در زیارت اربعین برای خنثی‌سازی تلاش دشمنان خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه طباطبایی برگزاری همایش علمی بین‌المللی را با حضور دانشجویانی از کشورهای مختلف هم‌زمان با پیاده‌روی اربعین در دستور کار قرار داده است. همچنین سوگواره‌ای به همت دانشگاه شهید چمران اهواز تدارک دیده شده تا آثار دانشجویان برای اربعین جمع‌آوری شود.

به گفته نیک‌روش بهینه‌سازی سامانه سقا برای ثبت‌نام متقاضیان خروج از کشور از دیگر اقداماتی بوده که توسط ستاد اربعین دانشگاهیان صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: امیدواریم این همایش عظیم که تجلی ملموسی از جاذبۀ حسینی است و دشمنان نیز به تأثیرگذاری و عظمت آن اذعان دارند با استقبال چشمگیر دانشجویان مواجه شده و تأثیرگذاری مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام /4007 /4060/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
۰
خیلی عالیه ما دانشجویان مشتاقیم که با پای دل به زیارت مرقد آقامون حسین ( ع ) بریم
محمدرضامومنی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
۰
سلام خیلی عالیه از این راهی که پیش روی دانشجوا گذاشتین ممنونم
قالیشویی ادیب