دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1397 - 16:37
عضو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران:

FATF وضعیت اقتصادی کشور را نشانه گرفته است/ از برجام عبرت بگیرید

عضو بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: تصویب لوایح مربوط به FATF وضعیت اقتصادی و معیشتی کل کشور و مردم را نشانه گرفته است.
کد خبر : 314041
636737428029750076_lg.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، احمدرضا صالحیون در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در شهر کرج عنوان کرد: بسیاری از مسائل کشور ریشه در درون دارد اما متأسفانه مسئولان چه در مجلس و چه در دولت حل مشکلات را به خارج از کشور گره می‌زنند.

عضو بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در ادامه گفت: در برهه‌ای از زمان که مسئله برجام مطرح بود حتی حل مشکل آب خوردن مردم را به مذاکرات گره‌زده بودند، امروز حل مسائل اقتصادی، مالی و بانکی کشور را به لوایح مربوط به FATF گره زدند و مشخص نیست فردا چه موضوع جدیدی را مطرح کنند.

وی افزود: برنامه اقدام FATF مضرات بسیاری برای نظام دارد که پذیرش این توافق به‌منزله پذیرش تحریم‌های غرب علیه ۸۵۲ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی است.

صالحیون اظهار کرد: تصویب لوایح مربوط به FATF  فقط قدرت منطقه‌ای ایران، حماس، حزب‌الله و سپاه پاسداران را محدود نمی‌کند بلکه وضعیت اقتصادی و معیشتی کل کشور و مردم را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک خاطرنشان کرد: حداقل ازبرجامی که در ۲۰ دقیقه به تصویب رساندید عبرت بگیرید. از برجامی که تمام تعهدات را یک طرفه انجام دادند و عاقبت نظاره‌گر بازگشت تحریم‌های آمریکا شدید.

عضو بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: آیا در این شرایط که مردم از وضعیت معیشتی‌شان رنج می‌برند، مجلس محترم باید اولویت را پیوستن به کنوانسیون‌ها و معاهدات خارجی قرار دهد و چرا نمایندگان محترم مجلس به‌جای اینکه فرمایش‌های  رهبری را گوش دهند امیدشان به خارج از کشور است؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: هشدار می‌دهیم اگر این‌بار امنیت و معیشت مردم را ملعبه سیاسی‌کاری پشت پرده کنید و حریم امنیتی و اطلاعاتی و اقتصادی  ملت را حفظ نکنید، مدیون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرمی هستید که این حریم را با خون خود تا به امروز حفظ کردند.

انتهای پیام/4085/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته