دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1397 - 11:03
رئیس نهاد رهبری دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران در راستای اسلامی شدن قدم بر می‌دارد

رئیس نهاد رهبری دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران افتخار دارد در راستای اسلامی شدن قدم بر می‌دارد؛ در واقع نگاه دانشگاه تهران، دیدگاه دینی است و کسانی را تربیت می‌کند که در راه ائمه قدم برمی‌دارند.
کد خبر : 312592

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی صبح امروز در آیین ورودی نودانشجویان دانشگاه تهران، گفت: سه شاخصه اصلی، دانشگاه تهران را با سایر دانشگاه‌ها متمایز کرده است. اول اینکه دانشجو و استاد در راستای اسلام آموزش می‌بینند.


وی شاخصه دوم را جایگاه علمی این دانشگاه دانست و افزود: دانشمندان بزرگی در دانشگاه تهران بوده‌اند؛ اما شاخصه مهم‌تر این است که در دانشگاه تهران اخلاق و معنویت با علم همراه است. اگر معرفت با معنویت توأم نباشد و عالم با‌اخلاق نباشد، آن علم بی‌ارزش است.


وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه تهران افتخار دارد در راستای اسلامی شدن قدم بر می‌دارد. در واقع نگاه دانشگاه تهران، دیدگاه دینی است و کسانی را تربیت می‌کند که در راه ائمه قدم برمی‌دارند.


رئیس نهاد رهبری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشگاه تهران یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران است، ادامه داد: می‌توانیم بگوییم دانشگاه تهران، دانشگاه ایران است و دانشجویانی که به این دانشگاه راه پیدا کرده‌اند، وقت گذاشته‌اند، از خوشی‌ها گذشته‌اند تا توانسته‌اند در این دانشگاه قبول شوند و این سبب شده که شاید در بسیاری از فعالیت‌ها حضور پیدا نکرده‌اند.


کرمی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند در تشکل‌های دانشجویی، علمی، فرهنگی که با همکاری نهاد رهبری و معاونت فرهنگی اجتماعی فعالیت دارند، شرکت کنند.


وی گفت: امتیاز دانشگاه تهران این است که این دانشگاه پایگاه انقلاب بوده و تشکل‌های فرهنگی و سیاسی در این دانشگاه فعال بوده‌اند. از آغاز سال 1332 دانشگاه تهران مبدأ مبارزه با آمریکا بوده است و در میان دانشگاه‌های کشور پیشتاز است. نگاه مردم نیز به دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند بر همین راستا استوار است و امیدواریم دانشجویان جدید نیز بتوانند راه گذشتگان را ادامه دهند.


انتهای پیام/4060/ن



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته