دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1397 - 16:15

روز پاکسازی زمین، همراه با کانون دانشجویان هلال احمر دانشگاه آزاد

کانون دانشجویان هلال احمر علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران همزمان با روز جهانی زمین پاک در حرکتی داوطلبانه به جمع‌آوری زباله‌ها پرداختند.
کد خبر : 311888

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشجویان کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین (World Cleanup Day) در پروژه بین‌المللی پاکسازی زمین با هدف اصلی افزایش آگاهی‌رسانی به جامعه و پیدا کردن راهکارهای عمقی مؤثر در جهت رسیدن به سیاره‌ای تمیز و سلامت شرکت کردند.


میثم اخلاق‌دوست دبیر کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه داوطلبانه دنیا در سال 2008 با حضور 50 هزار داوطلب در کشور استونی آغاز شد و توانستند تمام کشور را فقط در طی پنج ساعت تمیز کردند.


وی افزود: اکنون این پروژه در 15 سپتامبر هر سال، روز جهانی پاکسازی (World Cleanup Day)، در بیش از 150 کشور جهان و با حضور بیش از 100 میلیون داوطلب برگزار می‌شود و در برابر مشکل زباله جهانی و پاکسازی زباله اقدام می‌کنند.


دبیر کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تصریح کرد: هدف این حرکت جهانی، پاکسازی زمین از زباله است و محوریت آن جایگزین کردن موارد چندبار مصرف و تجدیدپذیر به محیط زیست است.


اخلاق‌دوست توضیح داد: این حرکت تنها برای پاکسازی زمین نیست و هدف اصلی افزایش آگاهی‌رسانی به جامعه و پیداکردن راهکارهای عمقی مؤثر در جهت رسیدن به سیاره‌ای تمیز و سلامت است و بازیگران اصلی این شبکه جهانی داوطلبان و تیم‌های جهانی هستند. ایران در سال 2015 عضو این پروژه شد و نماینده این پروژه بین‌المللی سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران است.


دانشجو رشته پزشکی دانشگاه آزاد بیان کرد: در این راستا کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران به همکاری این پروژه پاکسازی زمین (let’s do it) پرداخت و مسئولیت محور داراباد را برعهده داشت.


دبیر کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر در پایان از احمد بختیاری نماینده پروژه پاکسازی زمین در ایران و همچنین اعضای داوطلب و کانون دانشجویی هلال احمر تقدیر کرد و افزود: این پروژه در کنار پروژه‌های ملی چشمک و سفیر سلامت که با همکاری این کانون برگزار شده است؛ از افتخارات و مفاخر این کانون به حساب می‌آید که با حمایت سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مرحله اجرا در آمده است.


لازم به ذکر است؛ این پروژه در اکثر استان‌های کشور، همراه با 151 کشور جهان برگزار شد. پاکسازی محور داراباد با حضور آرش میلانی عضو شورای شهر تهران و چند تن از مسئولین طی هفت ساعت ادامه پیدا کرد.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

برچسب ها: روز زمین پاک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته