دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1397 - 13:30

ویژگی‌های دانشجویان امروزی چیست؟

تغییر زمان نه تنها سیستم آموزشی را دگرگون کرده؛ بلکه دانشجویان امروزی را نیز تغییر داده است.
کد خبر : 311846

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ان‌پی‌آر، تعریف فرهنگ عام آمریکا از دانشجویان گروهی از تازه فارغ‌التحصیلان دبیرستانی است که در کمپ دانشگاه زندگی می‌کنند، کلاس‌های تاریخ هنر می‌گذراندند و چهار سال بعد با یک مدرک آموزش عالی فارغ‌التحصیل می‌شوند.


اما روایت زندگی در کمپ و تحصیل در سیستم آموزش عالی بسیار متفاوت‌تر است. چیزهایی که در فیلم‌ها می‌بینیم یا در سایت‌های خبری می‌خوانیم تحریف شده‌اند تا با دیدگاه نخبگان، روزنامه‌نگاران، دانشمندان و سیاست‌مداران هماهنگ شوند.


دانشجویان امروزی غیرمتعارف و غیرسنتی هستند؛ البته مدتی می‌شود که این گونه هستند. به گفته متخصصان، این پدیده جدیدی نیست و از سال 1996 وجود داشته است.


دانشمندان با انجام تحقیقات و بررسی‌های بسیار خصوصیات نسل دانشجویان امروزی آمریکا را به‌دست آورده‌اند. اکثر دانشجویان غیرمتعارف آمریکایی یک یا چند مورد از ویژگی‌های زیر را دارند.


آنها از نظر مالی مستقل از والدین خود هستند، به صورت نیمه‌وقت به دانشگاه یا کالج می‌روند، به‌صورت تمام وقت کار می‌کنند، تحصیلات عالی را بلافاصله از دبیرستان شروع نمی‌کنند، فرزند دارند یا به شکل دیگری مشغول خانواده هستند.


مرکز ملی آمار آموزش و پرورش آمریکا اخیراً گزارشی درباره 17 میلیون دانشجوی ثبت‌نام کرده در مقطع کارشناسی منتشر کرده است که به شرح زیر است:


از هر پنج دانشجو یک نفر حداقل 30 سال سن دارد، حدود نیمی از آنها از نظر مالی از والدین خود مستقل هستند، از هر چهار نفر یک نفر دارای فرزند است، 47 درصد از آنها به‌صورت نیمه‌وقت به دانشگاه می‌روند، یک چهارم از دانشجویان قبل از شروع دانشگاه یک سال را استراحت می‌کنند، از هر پنج دانشجو دو نفر به دانشگاه‌های منطقه‌ای می‌روند، 44 درصد از آنها والدینی دارند که هیچ‌وقت نتوانسته‌اند دوره کارشناسی را کامل کنند.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب