دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد

تیم‌های قهرمان مسابقات دسته اول دانشجویان، منتخب کدام واحد دانشگاهی بودند؟ + تصاویر

مسابقات سراسری رشته‌های تیمی دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ دسته یک با رقابت دانشجویان دختر و پسر به میزبانی 8 واحد دانشگاهی از 4 مرداد در رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال در بخش دختران و پسران و رشته‌های فوتبال و هندبال در بخش پسران با حضور نمایندگان استان‌ها برگزار شد و قهرمانان خود را شناخت.
کد خبر : 31162

احسان عربی مفرد: مسابقات سراسری رشته‌های تیمی دانشگاه آزاد اسلامی در سه دسته 8 تیمی(دسته یک)، 10 تیمی (دسته دو) و 10 تا 15تیمی (دسته سوم) از 4 مرداد به میزبانی 8 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای فیروزکوه، سمنان، شهرکرد، همدان، قائم‌شهر، کرج، مبارکه و نجف‌آباد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار آنا، تیم‌های ورزشی دانشجویان به عنوان نماینده از هر استان در این مسابقات شرکت کردند. این تیم‌ها منتخب یکی از واحدهای دانشگاهی استان مربوط بودند که پتانسیل و شرایط لازم برای حضور در رقابت‌های دسته یک را دارا بوده و به عنوان نماینده استان خود در این رقابت‌ها شرکت کردند.


در این گزارش تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان و سوم‌ها در هر رشته ورزشی معرفی شده و مشخص می‌شود که از کدام واحد دانشگاهی استان خود در این رقابت‌ها حضور یافتند و موفق به کسب مقام قهرمانی و یا نایب قهرمانی شدند.


قهرمانی دختران واحد اسلامشهر در مسابقات سراسری والیبال


مسابقات دسته یک قهرمانی کشورِ دانشگاه آزاد اسلامی در رشته والیبالِ خواهران با قهرمانی تیم استان تهران (واحد اسلامشهر) خاتمه یافت.



به گزارش آنا، والیبالیست‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر به عنوان نماینده واحدهای استان تهران در سومین دوره مسابقات سراسری والیبال خواهران دانشگاه آزاد اسلامی که از روز یکشنبه چهارم لغایت روز پنج شنبه هشتم مرداد جاری با شرکت 8 تیم منتخب تهران، مازندران، لرستان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و خراسان رضوی به میزبانی واحد شهرکرد برگزار شد؛ حضور یافته و با برتری بر تیم‌های رقیب در تمامی بازی‌ها، بار دیگر با اقتدار تمام مقام اول مسابقات کشوری دانشگاه آزاد اسلامی را از آن خود کرده و بر سکوی قهرمانی تکیه زدند.


مهسا احدی، شقایق شفیع، ملیحه آشفته، صدیقه ذوالفقاری، آتوسا رضائی، نیلوفر حجتی، مهتاب رحمانی، نگار کیانی، فرنوش شیخی، غزاله نجاتی و فاطمه رشیدی به مربیگری فاطمه عبدالهی و سرپرستی ساناز منظم اعضای تیم منتخب تهران را در این دوره از مسابقات سراسری تشکیل دادند.


تیم‌های منتخب استان فارس (شیراز) و خراسان رضوی (نیشابور) به ترتیب پس از تیم تهران (اسلامشهر) مقام‌های دوم و سوم را در سومین دوره مسابقات سراسری والیبال خواهران دانشگاه آزاد اسلامی کسب کردند.


تیم والیبال دانشجویان دختران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه به نمایندگی از واحدهای استان آذربایجان شرقی به عنوان با اخلاق‌ترین تیم حاضر در رقابت‌های دسته یک والیبال خواهران دانشگاه آزاد اسلامی شناخته شد.


واحد شوشتر نماینده استان خوزستان، قهرمان در بسکتبال با 5 پیروزی متوالی



مسابقات بسکتبال قهرمانی دسته اول دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی با قهرمانی تیم استان خوزستان در شهر سمنان به پایان رسید.


خوزستانی‌ها با پشت سر گذاشتن تمامی رقبا و کسب 5 پیروزی متوالی توانستند کاپ قهرمانی مسابقات را بالای سر ببرند. خوزستان در بازی نهایی مرکزی را از پیش رو برداشت.


قهرمان مسابقات، تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر که به نمایندگی از استان خوزستان در این مسابقات حضور پیدا کرده بود با ترکیب علی حمزه نیا، نیما عامری، علی‌رضا قنواتی، سعید گله داری، عدنان دورقی، حسام عبدالهی، کیوان پگاه، داریوش منجزی، نعیم غفوری، مهدی برون، احمد قاطع و مهدی عسگرنژاد در این مسابقات حاضر شده بود. علی‌رضا سرکهکی پور و رضا افشار هم به عنوان مربی و سرپرست این تیم را همراهی می‌کردند.


تیم نایب قهرمان مسابقات تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به نمایندگی از استان مرکزی در مسابقات این دوره از ترکیب ادیب مختاری، حمید اخوان، حبیب حسینیان، منصور عزیزی، عماد عبدالهی، محمد حیدری، احسان ناطقی، واحد نادری، حمید محمودی، پیام خوشدونی، نوید فراهانی و محمد خالقی فر استفاده کرد که مجید زارعی به عنوان مربی و ایرج صالحی به عنوان سرپرست این تیم را هدایت می‌کردند.


در دیدار رده‌ بندی هم تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به نمایندگی از استان گیلان با غلبه بر استان مازندران به مقام سوم مسابقات دست پیدا کرد. این تیم با ترکیب پدرام یوسف پور، میراث کشتکار، سید شهاب رضاییان، رضا تبریزی، محمد جواد جهانی دوگوری، مرتضی گلشاهی، آریان روحانی دوست، اصغر کاردوست، محمد علی شورشی، سید حسام الدین امیری، هادی هوشنگی و آرمان روحانی دوست پا به مسابقات گذاشت و علی محمد خان محمدی و عباس صادق گلوندانی به ترتیب مربی و سرپرست این تیم بودند.


کاپ اخلاق این دوره از مسابقات به تیم بسکتبال واحد بابل به نمایندگی از استان مازندران رسید.


قهرمانی والیبال برادران به تیم واحد سیرجان رسید



مسابقات سراسری والیبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد فیروزکوه برگزار شد.


تیم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان به نمایندگی از استان کرمان در این مسابقات شرکت کرد و در بازی پایانی با غلبه بر تیم مازندران به مقام قهرمانی لیگ دسته اول این مسابقات دست یافت.


در دیدار پایانی این مسابقات و در یک دیدار پرهیجان و نفس‌گیر تیم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان توانست با شکست مازندارانی‌ها جام قهرمانی لیگ دسته اول مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را بالای سر ببرد.


تیم مازندران در ست اول 25 بر 19 مغلوب سیرجان شد و در ست دوم با همین نتیجه توانست سیرجان را ببرد ولی در ست سوم و سرنوشت ساز این تیم دانشجویان سیرجان بود که بر زمین و میدان مسلط شده بود و به آسانی و با نتیجه 25 بر 14 تیم مازندران را در هم کوبید و توانست سند قهرمانی این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کند.


همچنین در پایان این مسابقات دو بازیکن تیم سیرجان معین ستوده‌نیا بهترین پاسور و محمدجواد جعفری بهترین پشت خط‌‌زن انتخاب شدند.


اسامی تیم سیرجان: احسان امانی،معین ستوده،محمدجواد جعفری،عباس عزت آبادی،حامد نادعلی،میلاد رضایی،علی محمودآبادی،سید صالح پورسیدیحیی، ایمان محمدآبادی،سعید جوشاعی،احد حسن زاده، معین ستوده نیا، محمدجواد جعفری؛ سرمربی:محمدتبریزی، سرپرست:عبدالله محمودآبادی


تیم دانشجویان واحد به عنوان نماینده استان بوشهر نیز به عنوان بااخلاق‌ترین این دوره از مسابقات شناخته شدند و جام اخلاق را بالای سر خود گرفتند. این تیم به مقام ششم این مسابقات دست یافته است.


در فوتبال پسران، واحد دورود قهرمان شد



مسابقات لیگ دسته اول فوتبال دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور که با حضور هشت تیم به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مجموعه ورزشی کردان این شهر برگزار شد با قهرمانی تیم دورود نماینده استان لرستان در این رقابت‌ها پایان یافت.


در این دوره از مسابقات، پیکارها در دو گروه چهار تیمی به صورت دوره‎ای برگزار و در پایان دو تیم اول گروه‌ها به نیمه نهایی راه یافتند.


چهار تیم مازندران، لرستان، خوزستان و گیلان به مرحله نیمه نهایی و بازی‌های حذفی راه پیدا کردند. طی بازی‌های انجام گرفته تیم فوتبال واحد دورود نماینده استان لرستان پس از عبور از تیم مازندران به مسابقه فینال راه یافت و در دیدار پایانی و حساس‌ترین بازی این دوره از مسابقات در یک بازی تماشایی مقابل تیم خوزستان با برتری یک بر صفر در عین شایستگی مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.


اسامی بازیکنان تیم فوتبال دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود به این شرح است: شهاب عبداللهی-آرمان احمدوند-مسعود ساکی- مهدی حیدری- علی حاجیوند- علی بوالحسنی- مسلم اسکندری- مهدی پرور-فرشاد سالاروند- محسن لشنی-احسان غیبی- محمود قائدرحمتی-امیرعزیزی-عبداله خورشیدوند-سعید فولادوند- محمد جواد رضایی- احسان کریمی-سعید شکری؛ سرمربی: محمد رضا نصرتی-مربی: عبدالرضا خسروی-سرپرست ابوالفضل حاجیوند


در بازی رده‌بندی گیلان و مازندران مقابل هم قرار گرفتند و هر دو تیم در یک بازی نفس‌گیر توانایی های خود را به نمایش گذاشتند و گیلان 2 بر یک از مازندران پیشی گرفت، اما در انتها و تنها هنگامی که 3 دقیقه تا سوت پایان بازی فرصت بود به دلیل انضباطی بازی بی‌نتیجه ماند و کسب مقام سوم این دسته به صدور رای نهایی موکول شد.


کسب مقام قهرمانی هندبال توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی



مسابقات هندبال لیگ یک دانشجویان در شهر قائم‌شهر برگزار شد. در این دوره از مسابقات که 8 تیم برتر دانشجویان کشور که مجوز حضور در لیگ یک را گرفته بودند حضور داشتند.


در پایان بازی‌های گروهی تیم واحد نورآباد ممسنی به نمایندگی از استان فارس با اقتدار سرگروه الف و بوشهر دوم گروه شد و در گروه ب استان لرستان اول و دوم گروه کرمانشاه قرار گرفت.


در مرحله نیمه نهایی تیم فارس با کرمانشاه و لرستان با بوشهر بازی کردند. در این مرحله تیم‌های فارس و لرستان بر حریفان خود پیروز شدند و به فینال رسیدند و تیم بوشهر و کرمانشاه بازی رده بندی را برگزار کردند.


در پایان تیم فارس با اقتدار کامل توانست تیم لرستان را با نتیجه 34 بر 24 شکست دهد و به مقام قهرمانی این دوره برسد. این در حالی بود که تیم لرستان از 3 ملی پوش بهره می‌گرفت. تیم بوشهر هم با غلبه بر کرمانشاه سوم شد.


بازیکنان تیم ممسنی به نمایندگی از فارس: سرپرست: ایرج احمدی، مربی: یوسف میرشکاری


فرزاد رستمی، سید امیرحسین سادات، محمد صفری، سید رضا اندام، یحیی رازقی، مرتضی انصاری، بهرام رستمی، علیرضا صفری، علی قربان رستمی، جابر پیش بین و محمد علی قاسمی 11 بازیکن هندبال فارس بودند.


تیم هندبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز در مسابقات لیگ دسته یک هندبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به مقام دوم و نائب قهرمانی این مسابقات رسید. بوشهر هم برنز این مسابقات را به خانه برد.


کاپ اخلاق مسابقات هندبال دسته یک را استان البرز دشت کرد.


واحد دزفول قهرمان مسابقات دسته اول فوتسال دانشجویان پسر



در مسابقات دسته اول فوتسال قهرمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف‌آباد دو تیم خوزستان و کهگیلویه به فینال راه یافتند و در مصاف با هم، تیم‌ واحد دزفول به نمایندگی از خوزستان قهرمان این رقابت‌ها شد.


به گزارش آنا، در رشته پرطرفدار فوتسال، خوزستان با نتیجه 3 به 2 کهگیلویه را در ضربات پنالتی شکست داد و به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسید و کهگیلویه با شکست در برابر خوزستان به مقام دومی رضایت داد.


یعقوب براتی، فرهاد نادی پور منصوری، محمد آتش باز، محمد قزلی کارگر، حسین حیدری، رضا رشنو، روح اله قنبری، احسان نویدپور، رضا ظهرابی، سعید ترابیده و علیرضا رفیعی‌پور؛ مربی: حسین پارسا؛ سرپرست: علی ایزدیان از واحد دزفول، نمایندگان استان خوزستان در این مسابقات بودند.


در بازی رده‌بندی دو تیم جا مانده از فینال، گیلان و قزوین به مصاف هم رفتند تا کاپ مقام سومی این دوره از رقابت‌ها را به خانه ببرند. تیم استان گیلان در بازی نفس‌گیر و در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 تیم استان قزوین را شکست داد و به مقام سوم این دوره از بازی‌ها رسید.


تیم واحد یاسوج به نمایندگی از استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان تیم اخلاق این دور از مسابقات را از آن خود کرد و کمیته فنی مسابقات علیرضا رفیع زاده از تیم خوزستان را فنی‌ترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها اعلام کرد.


تهران مرکزی‌ها قهرمان فوتسال خواهران شدند



مسابقات کشوری فوتسال خواهران دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مبارکه با قهرمانی تیم واحد تهران مرکزی به نمایندگی از استان تهران به پایان سید.


مسابقات فوتسال کشوری خواهران دانشگاه آزاد اسلامی که روز شنبه سوم مرداد در واحد مبارکه و با حضور 8 تیم آغاز شده بود، سرانجام قهرمان خود را شناخت. این مسابقات در یک هفته و با حضور 8 تیم در دو گروه الف و ب برگزار شد و در نهایت تیم استان تهران به قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.


تیم استان تهران با سرپرستی اکرم صادقی و مربیگری ربابه سیدکشمیری و مونا خلیلی، پارمیس پورحیدری، سمیرابختیاری، میناهاشمی، فائزه کوثری، لیلا اقبالی، مهسا صالحی، مهرنوش اکبری، رویا محمدی، نیلوفراردلانی، یاسمن سلطانی و سپیده زرین راد به عنوان دیگر اعضای تیم در این مسابقات حضور داشتند.


تیم استان فارس هم نایب قهرمانی را به دست آوردند. همچنین تیم استان ایلام با پیروزی بر گیلان، توانست مقام سوم مسابقات را به خود اختصاص دهد و تیم استان گیلان توانست کاپ اخلاق را هم از آن خود کند.


قهرمانی مسابقات بسکتبال دانشجویان دختر هم به تهران مرکزی رسید



دیدار پایانی مسابقات بسکتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در همدان با جذابیت و زیبایی همراه شد و تیم قهرمان تنها با دو امتیاز و یک پرتاب به مدال طلا دست پیدا کرد.


پیش از بازی فینال چهره تیم سوم این رقابت‌ها از بین فارس و خراسان رضوی مشخص شد و دختران بسکتبالیست مشهدی در جایگاه سوم قرار گرفتند.


دیدار پایانی و مهیج این مسابقات جدال دختران همدانی میزبان و تهران بود که در نهایت پایتخت‌نشینان که از بازیکنان سطوح بالا و شاغل در سوپر لیگ کشور سود می‌بردند عنوان نخست این رقابت‌ها را از آن خود کردند.


در نهایت تیم تهران تنها با دو اختلاف امتیازی با حساب 73 بر 71 به برتری رسید تا کاپ قهرمانی از همدان به تهران برود.


تیم منتخب دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران را بهاره ابوطالب‌پور، سمانه ثابت‌زاده، مهسا تقی‌زاده، شکیبا کائید، سحرناز جاهد، طناز رضایی، سمیه ثابت‌زاده، مونا عزیزان، رها زمانی، سحر نجفی و شادی عبدلوند تشکیل می‌دادند که به مربیگری فرانک طیاری و سرپرستی طاهره حسینی در این بازی‌ها حضور داشتند.


تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی همدان نایب قهرمان و میزبان مسابقات را نیز، مریم حیدری، عفت لطفی‌تابنده، مایا حاتم، سهیلا عزیزی، شیما علیرضایی، صبا چهل‌امیران، مسها دایلر، زهرا لطیفی، حمیده عبدلی، فائزه جواهری، شیما برجیان، زهرا زارعین به مربیگری فاطمه باقریان فاضل و سرپرستی آناهیتا احمدی تشکیل می‌دادند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته