دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1397 - 03:12

دانشجویان فقیر پول اجاره خانه ندارند

احتمال این که دانشجویان فقیرتر در هنگام تحصیل در دانشگاه همچنان در خانه پدری زندگی کنند، سه برابر بیشتر از دانشجویان دیگر است.
کد خبر : 311383

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ایندیپندنت، عمده دانشجویان سفیدپوست از طبقه متوسط که در مدارس خصوصی درس خوانده‌اند برای تحصیلات عالی به شهر دیگری می‌روند و از خانه دور می‌شوند. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد احتمال این که دانشجویان محروم حین تحصیل دانشگاهی همچنان در خانه پدری زندگی کنند، سه برابر بیشتر از همسن‌های ثروتمند آنهاست.


در این مطالعه مشخص شد که 55/8 درصد از دانشجویان بریتانیایی برای تحصیل در سال 15-2014 در دانشگاه‌های نزدیک به محل زندگی خود اقدام کردند و ترجیح دادند در مؤسساتی درس بخوانند که فاصله آنها تا خانه 80 کیلومتر یا کمتر باشد.


تعداد دانشجویان از طبقه پایین جامعه که در هنگام تحصیل در دانشگاه همچنان به زندگی در خانه خود ادامه می‌دهند نسبت به دانشجویان از طبقه بالای جامعه سه برابر است، آمار دقیق 44/9 درصد در مقایسه با 13/1 درصد است.


در این مطالعه مشخص شد احتمال ماندن در خانه پدری و تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های محلی در دانش‌آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل کرده‌اند 2/6 درصد بیشتر از دانش‌آموزانی است که در مؤسسات خصوص درس خواند‌ه‌اند. همچنین احتمال ماندن در خانه پدری حین تحصیل در دانشگاه و کالج‌های محلی در بریتانیایی-پاکستانی‌ها و بریتانیایی-بنگلادشی‌ها 6 برابر بیشتر از سفیدپوستان بریتانیایی است.


بر اساس این گزارش، احتمال نقل مکان در هنگام رفتن به دانشگاه برای افرادی که در مناطق شمالی بریتانیا، به‌خصوص شمال شرقی، زندگی می‌کنند نسبت به افرادی که در مناطق جنوبی زندگی می‌کنند بسیار کمتر است.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته