دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 04:40

کشف پنگوئن‌های مومیایی‌شده در قطب جنوب

دانشمندان یک گور دسته جمعی حاوی صدها پنگوئن مومیایی‌شده در قطب جنوب پیدا کرده‌اند.
کد خبر : 310580

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس آلرت، سرمای ویران‌کننده قطب جنوب زندگی را به کام پنگوئن‌های آدلی تلخ کرده است، این موجودات بامزه همواره در معرض بادهای سوزناک زمستانی و بارش سهمگین برف قرار دارند.


محققان اخیراً گور دسته جمعی از صدها پنگوئن باستانی مومیایی‌شده در شرق قطب جنوب کشف کرده‌اند. این امر نشان می‌دهد تهدیداتی که این موجودات در آینده‎ای گرم‌تر با آن مواجه می‌شوند، دشوارتر خواهد بود.


دانشمندان از دانشگاه علم و فناوری چین لاشه‌های مومیایی‌شده صدها پنگوئن آدلی را در قطب جنوب کشف کرده‌اند. به گفته آنها این اجساد با حوادث 750 سال پیش ارتباط دارد که منجر به افزایش نرخ مرگ و میر دو دهه‌ای جانوران در این منطقه شد.


تجزیه و تحلیل روی لاشه این پنگوئن‌ها و رسوب اطراف آنها نشان می‌دهد که دلیل مرگ این موجودات ناهنجاری‌های شدید آب و هوایی ناشی از بارش سنگین باران و هجوم توده‌های هوای مرطوب بوده است.



یکی از جوجه پنگوئن‌های مومیایی‌شده


به گفته تیم تحقیقاتی، چنین تغییرات اقلیمی طوری شرایط آب و هوایی آینده را متحول خواهد کرد که کشف گور دسته جمعی از پنگوئن‌های مومیایی‌شده عادی می‌شود.


گور دسته جمعی پنگوئن‌های آدلی در سال 2016 کشف شد. این مومیایی‌ها به‌خوبی حفظ شده‌اند و حتی ساختار اسکلتی، پوست و پرهای آنها نیز تقریباً سالم مانده‌اند. بر اساس اندازه و سطح متخلل استخوان‌ها اکثر این لاشه‌ها متعلق به جوجه پنگوئن‌هاست.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته