دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 01:45

شهریه بالا و کیفیت پایین آموزش عالی در آمریکا

 بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که دانشجویان امروزی آمریکا مبلغ بیشتری می‌پردازند در حالی که کیفیت برنامه تحصیلی آنها پایین است.
کد خبر : 310278

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از هیستوری نیوز نت‌ورک، باوجود این که هزینه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکایی افزایش داشته است اما کیفیت برنامه‌های تحصیلی نسبت به دوره‌های گذشته به‌شدت پایین آمده است.


بین سال‌های 1978 تا 2013 شهریه کالج‌های آمریکایی هزار و 120 درصد افزایش داشت و منبع اصلی سودآوری آموزش عالی شد. به‌طور متعارف، دانشگاه‌ها و کالج‌ها شهریه‌ای نداشتند یا مقدار آن بسیار ناچیز بوده است.


اما با کاهش بودجه‌های دولتی و ایالتی، مؤسسات آموزش عالی دولتی مجبور به راه‌اندازی سیستم شهریه شدند یا مبلغ شهریه‌ها را بالا بردند. دانشگاه برکلی کالیفرنیا تا دهه 1980 میلادی از دانشجویان شهریه نمی‌گرفت؛ اما در حال حاضر تحصیل در این دانشگاه با در نظر گرفتن شهریه، خوابگاه، کتاب‌ها، خوراک و موارد مشابه برای یک دانشجویان ساکن در این ایالت 36 هزار و 15 دلار و برای دانشجویان خارج از ایالت 64 هزار و 29 دلار در سال هزینه دربردارد.


هزینه تحصیل در دانشگاه نیویورک آلبانی که تا سال 1963 از دانشجویان شهریه دریافت نمی‌کرد، در حال حاضر برای دانشجویان ساکن در ایالت 26 هزار و 490 دلار و برای دانشجویان خارج از ایالت 43 هزار دلار در سال است.


هزینه تحصیل در مؤسسات آموزش عالی خصوصی بسیار بالاتر از دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی است. هزینه یک سال تحصیل در هاروارد برای دانشجویان 67 هزار و 580 دلار است. هزینه‌های سالانه دانشگاه کلمبیا نیز برای دانشجویان حدود 74 هزار و 173 دلار است.


این افزایش سرسام‌آور شهریه‌ها باعث شده است که فرصت‌های تحصیلی به‌طور برابر در اختیار همه جوانان قرار نگیرند. بسیاری از دانشجویان به دلیل مشکلات مالی هرگز اقدامی برای ثبت‌نام در این دانشگاه‌ها نمی‌کنند یا در میانه راه به‌ناچار مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.


نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که هزینه‌های بالای تحصیلات عالی دلیل اصلی است که جوانان آمریکایی به دانشگاه نمی‌روند. بسیاری از دانشجویان تنها در صورتی می‌توانند از پس هزینه‌های دانشگاهی بربیایند که همزمان با تحصیل مشغول به کار شوند یا از کمک هزینه‌های تحصیلی استفاده کنند که در نهایت مبلغ زیادی بدهی برای آنها به بار می‌آورد.


تخمین زده می‌شود که سه نفر از هر چهار دانشجوی فارغ‌التحصیل برای تأمین هزینه‌های تحصیلی خود پول قرض کرده‌اند، به عبارت دیگر هر کدام از این دانشجویان به طور متوسط 40 هزار یورو بدهی تحصیلی دارند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته