دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 17:00

ماشین پرنده سامسون اسکای معرفی شد

سال 1998 اگر در مورد خودروی پرنده صحبت می‌کردیم، همه فکر می‌کردند که دیوانه‌ایم و یا فیلم‌های علمی تخیلی را زیادی جدی گرفته‌ایم. اما 2018 سالی است که این خودروهای پرنده به واقعیت نزدیک شده‌اند.
کد خبر : 310240

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از موتور وان، شرکت سامسون اسکای سازنده خودروهای پرنده اخیر اعلام کرده که هشتصدمین خودروی سوئیچ‌بلید خود را پیش‌فروش کرده است.


این شرکت تاکنون از 24 کشور دنیا و 46 ایالت از 50 ایالت آمریکا سفارش گرفته است. بر همین مبنا، سامسون اسکای ادعا می‌کند که خودروی پرنده‌اش محبوب‌ترین ماشین پرنده در جهان خواهد شد.


پیش‌فروش 800 خودروی پرنده اصلاً کار ساده‌ای نیست و مهم‌تر از آن ساخت و تحویل 800 دستگاه خودروی سوئیچ‌بلید است. با این حال، اگر سامسون اسکای بتواند این کار را با موفقیت انجام دهد، به‌زودی به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروی پرنده در جهان تبدیل خواهد شد.


گفتنی است که سامسون اسکای خودروی سوئیچ‌بلید را در سال 2009 معرفی کرد و این شرکت 9 سال تمام روی آماده کردن مدل تولیدی‌ خود کار کرد و سال گذشته نمونه تولیدی آن را به معرض نمایش عموم گذاشت.


سوئیچ‌بلید یک خودروی سه‌چرخه شبیه موتور سیکلت است که بال‌های آن به جلو جمع کی‌شوند و دو صندلی درونش دارد که آن را شبیه به هواپیماهای دو نفره کرده است.


سرعت این خودروی پرنده 332 کیلومتر بر ساعت است؛ البته سرعت بهینه و اقتصادی آن 257 کیلومتر بر ساعت است. این وسیله نقلیه روی زمین هم می‌تواند حرکت کند. در این صورت سرعت آن حدود 201 کیلومتر در ساعت است.


تنها نکته منفی این خودروی پرنده نیاز آن به باند فرود است؛ زیرا نمی‌تواند به صورت عمودی فرود کند.


انتهای پیام/4056/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته