دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 15:25
۴۰ بسیج دانشجویی کشور درنامه‌ای به نمایندگان مجلس؛

اسامی افرادی که به طرح شفافیت آرای نمایندگان رأی منفی داده‌اند را منتشر می‌کنیم

۴۰ دفتر بسیج دانشجویی کشور با اعتراض به رأی نیاوردن طرح شفافیت آرای نمایندگان، در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشتند: اسامی افرادی که به طرح شفافیت آرای نمایندگان رأی منفی داده‌اند را منتشر می‌کنیم.
کد خبر : 309729

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ۴۰ بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رأی نیاوردن طرح شفافیت آرای نمایندگان، اعتراض کردند.


در ابتدای این نامه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید اخیراً طرح‌هایی در راستای شفافیت آرا و اعمال نمایندگان تهیه شد و پیش‌نویس این طرح‌ها با موافقت حدود ۱۶۰ الی ۱۹۰ نفری نمایندگان مواجه شد و پس از سال‌ها شاهد اتفاقی مبارک در زمینه شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس بودیم تا زمینه‌ای برای نظارت مستقیم مردم بر نمایندگان منتخب شود.


دفاتر بسیج دانشجویی کشور در این نامه عنوان کرده‌اند: لکن مع‌الأسف طی رفتاری فریب‌کارانه از سوی برخی نمایندگان، علی‌رغم آنکه پیش‌نویس این طرح ۵۵ درصد رأی موافق از نمایندگان دریافت کرده بود، در صحن مجلس و در هنگام عمل تنها نزدیک به ۲۰ درصد نمایندگان یعنی ۵۹ نفر به یک فوریت این طرح رأی مثبت داده و در واقع حداقل ۳۵ درصد نمایندگان با وجود آنکه در برابر رسانه‌ها و چشمان مردم در ظاهر خود را موافق شفافیت آرا معرفی کردند، در عمل مانع اجرای این طرح تا پایان عمر مجلس دهم شدند تا هم‌چنان ثابت کنند مردم را محرم خویش نمی‌دانند.


در ادامه نامه با عنوان اینکه متاسفانه عده‌ای محافظه‌کار و یا مغرض مردم را از تحولی مصلحانه در فضای سیاسی کشور محروم کردند آورده است: این طرح می‌توانست به معنای حقیقی کلمه نظارت مردم بر نمایندگان‌شان را محقق ساخته و هم‌چنین مجلس را از حضور افرادی که قصد سوء استفاده از جایگاه نمایندگی‌شان دارند، تصفیه کرده و معنایی تازه به مفهوم خانه‌ ملت ببخشد.


در بخشی از این نامه آمده است: بی‌شک با تصویب این طرح بساط لابی‌گری‌ها و سیاسی‌کاری‌ها و بده‌بستان‌های سیاسی در مجلس جمع می‌‌شد و تنها عامل اثرگذار بر رأی هر نماینده، رضایت مردمی که وی را انتخاب کرده‌اند، می‌‌شد و این یعنی تحقق خواست و اراده مردم در حکومت.


در این نامه با اشاره به اهمیت شفافیت آرای نمایندگان عنوان شده است: درحالی که همه می‌دانیم شفافیت آرای نمایندگان و عدم اثرگذاری سیاسی‌کاری‌ها در رأی آنان در شرایطی که کشور دچار جنگ اقتصادی است، می‌توانست به قطع ید، خرابکاران و ستون پنجم‌های اقتصادی دشمن و سودجویان و فرصت‌طلبان داخلی منجر شود، اما در کمال تعجب حتی یک فوریت این طرح به بهانه در اولویت نبودن نسبت به مسائل اقتصادی رأی نیاورد تا پس از اتمام جلسه رأی‌گیری، نمایندگان در همان شرایط اقتصادی مذکور و با تشخیص صحیح اولویت‌ها به تعطیلات تابستانه بروند!


دفاتر بسیج دانشجویی در بخش دیگری از نامه خود عنوان کرده‌اند: ما به عنوان جنبش دانشجویی در ابتدا از ۵۹ نفری که به این طرح رأی مثبت دادند تقدیر به عمل آورده و اقدام ناپسند صورت‌گرفته از طرف برخی نمایندگان مجلس در رای ندادن به این طرح را که پیش از این در برابر مردم اعلام حمایت از طرح شفافیت آرای خودشان کردند و در روز رأی‌گیری به آن رأی منفی دادند‌ را فریب مردم دانسته و از ایشان مطالبه می‌کنیم شهامت آن را داشته باشند که در برابر انضار عمومی و در حضور رسانه‌ها ضمن ارائه دلیل منطقی، مخالفت خود را به صورت رسمی اعلام کنند.


در پایان این نامه آمده است: در غیر این صورت بسیج‌ دانشجویی از آنجایی که بر خود لازم می‌داند تا به صورت شفاف مردم را در جریان عملکرد نمایندگان منتخب‌شان قرار دهد، ضمن انتشار اسامی این افراد، به صورت گسترده این اقدام غیراخلاقی و فریب‌کارانه آنها را خاصتاً در حوزه انتخابیه‌شان برای مردم اطلاع‌رسانی و تشریح خواهد کرد. باشد که همگان بدانند مردم و چشم ناظر آنها، جنبش دانشجویی، به هیچ‌وجه فریب‌کاری را تاب نیاورده و این اقدامات شنیع را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته