دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 15:00

جگوار خودروی خودران با چشم مجازی می‌سازد

شرکت خودروسازی جگوار خودروی خودران جدیدی توسعه داده است که با چشمانش به عابران پیاده نگاه می‌کند تا به آنها اطمینان بدهد که دیده شده‌اند.
کد خبر : 308850

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از دیلی‌میل، خودروی خودران جدید جگوار کارز پشت خط عابر پیاده می‌ایستد و با چشمان بامزه‌اش به عابران نگاه می‌کند تا به آنها اطمینان بدهد که دیده شده‌اند و نیازی به ترسیدن نیست.


عبور از عرض خیابان به اندازه کافی نگران‌کننده است؛ حتی با وجود این که هنوز می‌توانیم رانندگان را پشت فرمان خودروها ببینیم و می‌دانیم که یک انسان کنترل خودرو را به دست دارد.


اما اگر خودروی خودرانی را ببینیم که به سمت‌مان می‌آید، این ترس به جانمان می‌افتد که نمی‌تواند سر موقع ترمز کند و ممکن است ما را زیر کند. حال خودروسازان در حال توسعه خودروهایی هستند که می‌توانند با عابران پیاده ارتباط چشمی برقرار کنند تا به آنها اطمینان بدهد که دیده شده‌اند.


جگوار چشم‌های مجازی به بدنه خودروهای خودران خود اضافه کرده است تا ببیند مردم چقدر به ایستادن این خودروها در خطوط عابر پیاده اعتماد می‌کنند.


این چشم‌های بزرگ و کارتون مانند با پلک و مردمک چشم دیجیتال تکمیل شده است و جای چراغ‌های جلویی خودرو قرار می‌گیرد. این چشم‌ها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که با عابران پیاده تعامل چشمی داشته باشند، این خودرو با استفاده از دوربین‌ها و سنسورهای خود عابران پیاده را می‌بیند.


این چشم‌های دیجیتال حرکت عابران را در حال عبور دنبال می‌کند و حتی به رانندگانی که به این خودرو نزدیک می‌شوند نیز نگاه می‌کند.


هدف از این کار شبیه‌سازی تعاملات انسانی در ماشین‌هاست. بدین ترتیب ویژگی‌های مورد نیاز برای ایجاد اعتماد انسان‌ها به خودروهای خودران به دست خواهد آمد.





انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب