دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 11:26
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

پرورش انسان‌های بزرگ و مدیران کارآمد کشور؛ کار ویژه دانشگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: رهبر انقلاب در حکمی که به بنده دادند کار ویژه دانشگاه‌ها را پرورش انسان‌های بزرگ و مدیران کارآمد کشور عنوان کردند.
کد خبر : 308848

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی گفت: رهبر انقلاب در حکمی که به عنوان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به بنده دادند کار ویژه دانشگاه‌ها را اعلام کردند. در حکم ایشان پرورش انسان‌های بزرگ و مدیران کارآمد کشور را محصول دانش، دانشگاه و دانش‌آموختگان صالح کار ویژه دانشگاه عنوان شده است.


وی ادامه داد:‌ ما از یک‌سو ادعا داریم که فضای دانشگاه سالم است و اخلاق‌مداری در آن وجود دارد و از سوی دیگر دانشگاه‌ها را پیشرو اخلاق در کشور می‌دانیم که این ماجرا واقعیت دارد. برای نمونه می‌توان گفت برنامه اعتکاف که در حوزه‌های علمیه نیز بی‌سر و صدا انجام می‌شد در دانشگاه تهران به جریان دانشجویی تبدیل شد و باشکوه‌ترین نماز جماعت‌ها در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. برای نمونه می‌توان گفت در دانشگاه شریف دو بار نماز جماعت اقامه می‌شود؛ زیرا مسجد گنجایش ظرفیت دانشجویان را ندارد.


رستمی با اشاره به شرایط کشور گفت: جریانی مهاجم تمام داشته‌های جامعه را هدف قرار داده و یکی از مهم‌ترین خطرات آن این است که ناامیدی را به جای امیدواری و ناتوانی را جایگزین کارآمدی قرار می‌دهند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه انسان‌ها مسئول هستند و پس از مرگ از آنها بازخواست می‌شود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین امانت‌ها انسان‌های دیگری هستند که در اختیار اساتید و معلمان قرار می‌گیرند و می‌توان گفت معلمان و اساتید بزرگ‌ترین امانت‌داران هستند و این مسئولیت سنگینی است.


وی در پایان گفت: آنچه می‌توانیم به آن تکیه کنیم آن حرکتی است که رضای خداوند را در پی داشته باشد و باید این را بدانیم که فرصت‌ها وقتی پیش می‌آید که سختی‌ها را سپری کرده باشیم. اکنون زمان اختلاف و حرکت‌های متقابل نیست و باید مسئولان نهاد در کنار مسئولان دانشگاه قرار گیرند و دانشگاه را به جلو حرکت دهند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته