دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 04:40

کالج نوشدارویی برای تبعیض نژادی نیست

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آموزش نمی‌تواند جلوی شکاف نژادی طبقاتی موجود در جامعه را بگیرد.
کد خبر : 308721

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از فیوچریتی، به‌صورت متوسط پنج تا 10 درصد از خانواده‌های سیاه‌پوست در آمریکا ثروتی به اندازه خانواده‌های سفیدپوست دارند. مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که ثروت خانواده‌های سیاه‌پوستی که سرپرست آنها فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند تقریباً یک‌ سوم کمتر از خانواده‌های سفیدپوستی است که سرپرست آنها در دبیرستان ترک تحصیل کرده‌اند.


با این حال برای دهه‌ها، بسیاری از مردم بر این باور بودند که تحصیلات عالی قدرت این را دارد که مردم را از فقر نجات دهد، باعث افزایش درآمد شود، ثروت‌سازی کنند و شکاف نژادی طبقاتی را کاهش دهد.


اخذ مدرک دانشگاهی یک بخش جدایی‌ناپذیر از رؤیای آمریکایی است که در آن کار سخت و شایستگی منجر به توسعه اقتصادی می‌شود و نابرابری‌های جامعه را رفع می‌کند. با این حال به نظر نمی‌رسد که آموزش و تحصیل آنقدر قدرتمند باشد که بتواند شکاف نژادی طبقاتی را در جامعه کمتر کند.


نتایج تحقیقی در سال 2017 نشان می‌دهد که مدرک دانشگاهی برای فارغ‌التحصیلان سفیدپوست منجر به ثروت‌سازی و افزایش درآمد می‌شود؛ اما هیچ تأثیری بر زندگی فارغ‌التحصیلان سیاه‌پوست ندارد.


درک عموم مردم و دانشگاهیان این است که با تحصیلات عالی می‌توان شکاف نژادی طبقاتی را کمتر کرد؛ اما نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است که اخذ مدرک دانشگاهی هیچ تأثیری بر این روند ندارد.


با وجود این‌ که اخذ مدرک دانشگاهی باعث می‌شود شانس فرد در زمینه افزایش درآمد بیشتر شود؛ اما تحصیلات به معنای برابری نژادی نیست.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته