دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1397 - 16:30

تشخیص چاقی از فضا با هوش مصنوعی

دانشمندان موفق به توسعه و آموزش یک سیستم هوش مصنوعی شده‌اند که می‌تواند چاقی را از فضا تشخیص دهد.
کد خبر : 308625

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس آلرت، محله‌تان چه شکلی است؟ در نزدیکی محل زندگی شما باشگاه ورزشی، پارک یا استخر شنا وجود دارد یا با خیابان‌های شلوغ، رستوران‌های فست‌فود و فروشگاه‌های بزرگ احاطه شده‌اید؟


پاسخ این سؤالات بسیار مهم است. چاقی یک مشکل سلامتی پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که یکی از آنها فضای فیزیکی، شهری و محله‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم.


حالا دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی و تصاویر ماهواره‌ای شهرهای آمریکا می‌توانند چاقی افراد را از فضا نیز تشخیص بدهند. این تکنولوژی روشی برای ارزیابی کلی ارتباط میان شیوع چاقی در افراد بالغ و ساختار محیط زندگی آنهاست.


دانشمندان دانشگاه واشنگتن برای استخراج ویژگی‌های فیزیکی محله‌ها، حدود 150 هزار عکس باکیفیت ماهواره‌ای را از گوگل مپ گرفتند و به‌عنوان یک پایگاه اطلاعاتی در اختیار یک شبکه عصبی پیچشی قرار دادند.


شبکه‌های عصبی پیچشی نوعی هوش مصنوعی هستند که از یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل و شناسایی الگوهای یک پایگاه اطلاعاتی استفاده می‌کنند.


این سیستم هوشمند ویژگی‌هایی مانند جاده‌ها، ساختمان‌ها، درختان و منابع آبی را در 6 شهر بلویو، سیاتل، لس‌آنجلس، تاکوما، ممفیس و سن‌آنتونیو مورد بررسی قرار داد تا الگوی چاقی ساکنان آن را پیدا کند.


نتایج این مطالعه نشان داد که ویژگی‌های ساختار یک محله‌ بر دو سوم تغییرات شیوع چاقی در میان افراد تأثیر دارد.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته