آزمونهای تستی از نظر تربیتی و آموزشی مورد تائید نیستند
فرهاد کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اثرات مثبت حذف آزمونهای تیزهوشان از مقطع ابتدایی، گفت: باید موضوع حذف آزمون با شناسایی دانشآموزان تیزهوش را تفکیک کنیم؛ زیرا در هیچیک از کتابهای علوم تربیتی، روانشناسی تربیتی و برنامهریزی درسی، آزمون چهار گزینهای بهعنوان یک موضوع علمی برای شناسایی دانشآموزان تیزهوش شناخته نشده است.
وی با بیان اینکه آزمون، تنهای یکی از گزینههای در خدمت یادگیری است، افزود: اما آنچه اکنون ما در عرصه تعلیم و تربیت شاهد هستیم، آن است که، آزمون بر همه فعالیتها سایه افکنده است که این صحیح و علمی نیست.
رئیس مرکز مطالعات آموزش و پرورش با تأکید براینکه هیچیک از روانشناسان تربیتی تائید نمیکنند که آزمون و کنکور بر امر آموزش و پرورش سایه افکنده باشد، تصریح کرد: باید از آزمون خلاص شویم که تنها راه این امر نیز در خود وزارت آموزش و پرورش است؛ خوشبختانه در حال حاضر سیاست وزارتخانه و وزیر، حذف آزمون است.
کریمی خاطرنشان کرد: سؤالات چهار گزینهای از نظر تربیتی و آموزشی ضعیفترین سؤالات هستند و طبیعتاً زمانی که ما اجازه بدهیم سؤالات تستی زمام آموزش و پرورش را به دست بگیرد، عملاً خود را مجبور کردهایم به اینکه وزارت آموزش و پرورش به حداقلها کفایت کند که این مسئله مورد تائید نیست.
انتهای پیام/4009/4038/
انتهای پیام/