دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1397 - 16:36
مسئول سازمان بسیج دانشجویی:

دانشگاه آزاد می‌تواند در عمق‌بخشی انقلاب تأثیرگذاری خود را نشان دهد/ راه‌اندازی مرکز هماهنگی بسیج‌های دانشگاه آزاد

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: دانشگاه آزاد اگر کارخانه انسان‌سازی و محصول آن فردی تراز انقلاب باشد، می‌تواند در عمق‌بخشی انقلاب تأثیرگذاری خود را نشان دهد.
کد خبر : 308405

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدجواد نیک‌روش در دومین نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد اصفهان برگزار شد با بیان اینکه امام خمینی دانشگاه را مبدأ تحولات می‌دانست، اظهار کرد: سیره عملی مقام معظم رهبری نیز طی این سالیان هم گویای این مهم بوده است.


وی افزود: دانشگاه از دو حیث برای تحول و مقدرات یک جامعه حائز اهمیت است. جهت اول اینکه دانشگاه به عنوان نهاد تربیت نیرو در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود. اینکه این نیروها با چه شاخص‌هایی برای تحقق کدام مأموریت‌ها تربیت شوند، اهمیت دارد.


نیک‌روش بیان کرد: حیث دیگر نقش نهاد علم در مسائل جامعه و کشور است. نهاد علم با چه روشی به دنبال حل مسائل است اینجاست که تفاوت دانشگاه تراز انقلاب و تمدن‌ساز با دانشگاه تمدن‌سوز مشخص می‌شود.


وی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در عرصه علمی فرهنگی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با گستره مناسب در سطح کشور و تعداد دانشجوی قابل توجه، فرصت ویژه‌ای برای کشور و انقلاب به حساب می‌آید اما همیشه فرصت‌های ویژه به میزان اثرگذاری، حساس نیز هستند.


مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه بسیج دانشجویی به عنوان شاخه‌ای از شجره طیبه بسیج است، عنوان کرد: بسیج طرح امام (ره) برای امت‌سازی بود افتخار می‌کنیم که امام پیام تشکیل بسیج را در واپسین ماه‌های عمر خود صادر کرده است و بسیج دانشجویی و طلبه را یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها دانستند.


نیک‌روش با تأکید بر اینکه مأموریت بسیج دانشجویی ایجاد هسته‌های مقاومت است، گفت: هسته‌هایی که افق خود را تشکیل تمدن اسلامی می‌دانند نیروهایی لازم است که در لایه‌های مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای رسیدن به تمدن تلاش کنند. وظیفه بسیج تربیت نیروهای این‌چنینی است.


وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی نه یک فوق‌برنامه، بلکه موتور پیشران انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای کارآمدی نظام نیاز است مسائل با مشارکت نهاد علم حل شود به عبارت دیگر کلید حل مشکلات کشور علم است.


مسئول سازمان بسیج دانشجویی با طرح این پرسش که چه کسی باید تحول علوم انسانی را پیگیری کند و آیا غیر از این است که وظیفه بسیج دانشجویی است که در این راه گام بردارد، عنوان کرد: برای موفقیت در این راه باید مراحل بوروکراتیک به حداقل برسد و تصدی‌گری از سوی نهادهای رسمی کاهش یابد.


نیک‌روش ادامه داد: کاری که باید دانشجو انجام دهد را به خود او بسپاریم، هدایت از رهیافت حمایت قابل تحقق است به شرطی که راهبردهای مشخص وجود داشته باشد.


وی با اعلام خبر راه‌اندازی مرکز هماهنگی بسیج‌های دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی عنوان کرد: این مراکز جهت هم‌افزایی ظرفیت‌های فضای کلان دانشگاه آزاد و همچنین هماهنگی با سازمان بسیج راه‌اندازی شده است.


مسئول سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: مسیری که در دور جدید فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده، قطعاً مسیری طولانی و با موانع بسیار است اما افق‌های پیش‌رو روشن و درخشان است.


نیک‌روش با بیان اینکه مسیر حق همواره با سختی همراه است، گفت: ما به عنوان بسیج با مأموریت حضور در عرصه‌های مختلف برای حل مسائل انقلاب آمادگی داریم تا به دانشگاه آزاد برای تبدیل شدن به الگوی موفق کمک کنیم.


وی ادامه داد: این دانشگاه مولد انقلاب است و با حضور دکتر ولایتی در رأس این دانشگاه نگاه‌های مردم به سمت آن متوجه شده است و همه از دانشگاه آزاد انتظار دارند.


مسئول سازمان بسیج دانشجویی در پایان گفت:‌ دانشگاه آزاد اگر کارخانه انسان‌سازی و محصول آن فردی تراز انقلاب باشد، می‌تواند در عمق‌بخشی انقلاب تأثیرگذاری خود را نشان دهد. بسیج دانشجویی نیز در این راه آمادگی یاری‌رسانی را دارد تا ظرفیت دانشگاه برای مردم و انقلاب فعال شود.


انتهای پیام/4060/4007/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته