دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1397 - 15:00

پرچم و سرود ملی آسگاردیا مشخص شد

شهر فضایی آسگاردیا با وجودی که هنوز به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته نشده است؛ ولی اخیراً برای خود پرچم و سرود ملی تعیین کرده است.
کد خبر : 306761

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس آلرت، آسگاردیا شهر فضایی یا پادشاهی فضا با گذشت یک سال از تأسیسش اولین انتخابات مجلس خود را برگزار کرد. هم‌اکنون پادشاهی فضا بیش از 250 هزار شهروند دارد که جمعیت آن از ساموآ بیشتر است.


ایالت مستقل ساموآ که تا ۱۹۹۷ میلادی ساموآی غربی نامیده می‌شد، کشوری است واقع در قاره اقیانوسیه، اقیانوس آرام جنوبی، شمال تونگا و شرق والیس و فوتونا. پایتخت ساموآ آپیا است. این جزیره همچون هاوایی در یک نقطه دور افتاده از اقیانوس آرام واقع شده‌ است و یک جزیره گردشگری به‌ شمار می‌آید.


آسگاردیا قانون اساسی، پرچم و سرود ملی دارد اما اولین پادشاهی فضا به عنوان یک کشور روی زمین شناخته نمی‌شود، آسگاردیا در حال حاضر روی ماهواره‌ای در مدارهای پایینی زمین مستقر است.


پایه‌گذار پادشاهی فضا، ایگور آشوربیلی مهندس و دانشمند روسی-آذربایجانی است. آشوربیلی برای مدت‌ها شیفته فضا بود و در حال حاضر رهبر ملت آسگاردیاست. تحقیقات وی در زمینه نانوتکنولوژی توانست مدال یونسکو 2016 را ببرد.


آسگاردیا با شعار «یک بشریت، یک اتحاد» و با هدف رهایی از مرزهای جغرافیایی تأسیس شد تا فرصتی برای توسعه بی‌نهایت فراهم کند.


آسگاردیا یک ملت مستقل و تکامل‌یافته است و در آینده به عضویت سازمان ملل متحد درخواهد آمد. برای رسیدن به این هدف باید پرچم، سرود ملی، یک دولت، سفارتخانه و نشان رسمی داشته باشد.


اما طبق قوانین بین‌المللی تنها با پرچم و دولت نمی‌توان یک کشور تشکیل داد. کشور یا ایالت بودن پایه و اساس نظام سیاسی جهان است. در قوانین بین‌المللی برای استقلال چهار معیار اصلی وجود دارد: جمعیت دائمی، یک قلمروی تعریف‌شده، یک دولت و پتانسیل برقراری ارتباط با دیگر کشورها.


انتهای پیام/4056/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته