دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1397 - 03:12

مرکز ایده‌های نوین مهندسی و فیزیک کجاست

یکی از مطرح‌ترین و نام‌آشناترین شرکت‌های اروپایی در زمینه لیزر و فوتونیک دنیا در کشور لیتوانی واقع‌شده است. این شرکت طی 25 سال کسب‌وکار و نوآوری‌های خود را به‌شدت ارتقا داده است. 
کد خبر : 306086

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ لیتوانی یکی از کشورهای شمال شرقی اروپا در همسایگی روسیه و لهستان و از شرکای تجاری این دو کشور است. جمهوری لیتوانی را می‌توان یکی از کشورهای کمتر شناخته‌شده در جهان دانست. با این حال یکی از مطرح‌ترین و نام‌آشناترین شرکت‌های اروپایی در زمینه لیزر و فوتونیک دنیا در این کشور واقع‌ شده است و طی 25 سال کسب‌وکار و نوآوری‌های خود را ارتقا داده است.
شرکت اکسپلا تولید کننده لیزر و سیستم‌ها و تجهیزات لیزری برای تحقیق و توسعه برنامه‌های کاربردی صنعتی است. این شرکت از آغاز تا به امروز با هدف تولید محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و راهکارهای پیشرفته فعالیت داشته است. این شرکت از ایده‌های نوین مهندسان و دانش فیزیکدانان بهره می‌گیرد. همچنین وجود کارکنانی ماهر و با تجربه باعث شده است تا امکان ایجاد یک سازمان منحصر به‌فرد در زمینه لیزر فراهم شود. شرکت اکسپلا عضو گروه فوتونیک لیتوانی و گروه فوتونیک بالتیک است.
همکاری نزدیک این شرکت با شرکای علمی و صنعتی خود، این امکان را فراهم کرده است تا بتواند در پروژه‌های بین‌المللی مانند خط پرتوی لیزری eli_alps از پروژه‌هایی است که با مشارکت اکسپلا مراحل پایانی خود را طی می‌کند. در این پروژه اکسپلا دارای یک سیستم لیزری تحت عنوان opcpa با توان 5 تراوات است که قادر است پالس‌های فمتو ثانیه‌ای با نرخ تکرار یک کیلوهرتز ارسال کند.
کار آنها با یک لیزر yag:nd پیکو ثانیه شروع شد. این دستگاه شامل یک لیزر شیشه‌ای و سری‌های کوچک مکانیکی بود. از آن زمان اکسپلا به صورت قابل توجهی تولیدات خود را افزایش داده است و در حال ارائه محصولات متنوع لیزری و فوتونیکی خود به مشتریان خرد و کلانش در سراسر جهان است.
محصولات این شرکت شامل لیزرهای حالت جامد، سیستم‌های لیزری به همراه تجهیزاتشان برای برنامه‌های کاربردی تحقیق و توسعه، نوسانگرهای نوری ژنراتورها، سیستم‌های کامل طیف‌سنجی، لیزر ذخیره قدرت به همراه واحد خنک‌کننده، الکترونیک لیزری و لیزر dpss صنعتی است.
انتهای پیام/4056


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته