دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1397 - 03:12

ارائه تسهیلات به طرح‌های فضایی

شرکت‌های خصوصی و کسب‌وکارهایی که دارای قرارداد فعال حوزه فضایی هستند، می‌توانند جهت ثبت‌ نام دریافت تسهیلات وام وجوه اداره‌شده به سایت رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند.
کد خبر : 305758

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان فضایی ایران، طی توافقی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی ایران مقرر شد منابع وام وجوه اداره‌شده وزارت ارتباطات در اختیار متقاضیان حوزه فضایی نیز قرار گیرد.
دکتر شبنم یزدانی، دستیار رئیس سازمان فضایی ایران در توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه گفت: موضوع توسعه بخش خصوصی در حوزه فضایی به طور جدی در دستور کار سازمان فضایی قرار داشته و تأمین منابع مالی مورد نیاز در قالب وام یکی از ضرورت‌های تکمیل زنجیره ارزش آن است، از این‌رو مقرر شده است منابع مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت قالب وام وجوه اداره شده و متناسب با مبلغ قرارداد شرکت‌ها با بخش دولتی و عمومی برای حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های تحقیق و توسعه، توسعه کسب‌وکار، صادرات کالا و خدمات بخش‌های خصوصی و تعاونی غیردولتی، تأمین تجهیزات و توسعه اپلیکیشن‌های کاربردی اختصاص یابد.
یزدانی افزود: با بررسی وضعیت موجود، تصمیم گرفته شد که به‌زودی فاز جدیدی از اعطای تسهیلات در این حوزه شکل گیرد و با توجه به برنامه کسب‌وکار تدوین‌شده از سوی متقاضیان وام وجوه اداره شده، میزان وام اعطایی آن از سوی کارگروه مربوطه مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به گروه‌بندی وام‌های وجوه اداره شده و فعالان این بخش گفت: در حال حاضر چهار کارگروه شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، محتوا و امنیت وجود دارند که متقاضیان حوزه فضایی نیز می‌توانند درخواست خود را در یکی از این دسته‌بندی‌ها ارائه دهند.
یزدانی در ادامه خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با فرآیند انجام کار، به صفحه مربوط به وام وجوه اداره شده در وب‌گاه رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند.


انتهای پیام/4021



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته