دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1397 - 12:08
دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خبر داد؛

برگزاری نشست سالانه اتحادیه مستقل در دانشگاه رازی کرمانشاه/ نوگرایی در حکومت با مدیران پیر و محافظه‌کار به نتیجه نخواهد رسید

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: نوزدهمین نشست سالانه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از دوم تا هفتم شهریورماه در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر : 305651

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا گلرومفرد گفت: نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از دوم شهریورماه در دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز خواهد شد.


گلرومفرد افزود: کمیسیون‌های پنج‌گانه این نشست در قالب کمیسیون‌های سیاسی، تشکیلات، روابط عمومی و تبلیغات، آموزش و فرهنگی برگزار می‌شود و بعد از ظهرها به برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و استفاده از سخنان میهمانان سیاسی، لشکری و کشوری اختصاص دارد.


وی ادامه داد: از ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، توکلی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت، عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و کریمی‌قدوسی، حاجی‌دلیگانی، زاهدی، پورابراهیمی و فلاحت‌پیشه به عنوان نمایندگان مجلس برای حضور در این نشست، دعوت به عمل آمده است.


گلرومفرد تأکید کرد: ویژه‌برنامه عرصه حضور با موضوع فعالیت‌های اجتماعی زنان در جامعه، ویژه‌برنامه بین‌الملل با موضوع وحدت در اسلام، ویژه‌برنامه فرهنگی با موضوع تقدیر از فعالان سینما، پویانمایی و نویسندگی و یادواره شهدا به منظور تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم کرمانشاه با حضور سردار سعید قاسمی و رونمایی از کتاب نقاب‌ها اثر محمدعلی الفت‌پور از دیگر برنامه‌هایی است که در این نشست برگزار خواهد شد.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: هم‌زمان با نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل انتخابات شورای مرکزی این اتحادیه نیز برگزار می‌شود.


نوگرایی در حکومت در دستور کار تشکل‌های انقلابی قرار گیرد


وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: در چهلمین سال استقرار انقلاب اسلامی هستیم. معتقدیم انقلاب به بلوغ رسیده است و باید به ارائه عملکرد خود بپردازد.


گلرومفرد با بیان اینکه شعار این اتحادیه سال گذشته نوگرایی در حکومت و پایبندی به حاکمیت بود، تصریح کرد: امسال هم معتقدیم نوگرایی در حکومت باید به طور جدی در دستور کار تشکل‌های انقلابی قرار بگیرد و از طرفی جوان‌گرایی و شفافیت نیز سرلوحه مطالبات آن‌ها از مسئولین باشد از این‌ رو شعار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست سال جاری نوگرایی در حکومت و جوان‌گرایی و شفافیت انتخاب شده است.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: اصلاح نظام مالیاتی و پرداخت عادلانه یارانه‌ها و مدیریت و صحیح منابع، زمانی محقق می‌شود که شاهد شفافیت در کشور باشیم. نوگرایی در حکومت و شفافیت با مدیران پیر و محافظه‌کار به نتیجه نخواهد رسید و توجه به جوان‌گرایی را باید در سرلوحه کار خود قرار دهیم.


چه کسی باید هزینه سیاست‌های اشتباه دولت را بپردازد


گلرومفرد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، افزود: ظریف در مصاحبه با CNN اذعان داشته که نگاه ما به امریکا اشتباه بوده است،باید سؤال کرد هزینه این اشتباه از جیب چه کسانی پرداخت شده است؟


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: روحانی نیز مدعی بود ملاک جیب مردم است نه آمارهای بانک مرکزی؛ از این رو حال که قدرت خرید مردم کاهش یافته، چه کسی باید هزینه سیاست‌های اشتباه دولت در راستای مذاکره با غرب و کدخدا را بدهد؟ قطعاً این هزینه از جیب مردم پرداخت شده است. دولت به عنوان مقصر اصلی وضع موجود باید پاسخگو باشد و اگر این اتفاق نیفتد باز هم عده‌ای با شعار رفتن با غرب وارد حاکمیت می‌شوند.


وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون نگاه دولت حل مسائل نبوده و همه چیز را در مذاکره دیده است، تصریح کرد: حالا که امریکا نیز از برجام خارج شده باز هم امید دولت به اروپا، برون‌گرایی و غرب‌گرایی است. توصیه ما به دولت این است به جای این رویه به جوانان و توانمندی‌های کشور توجه کنند و سیاست‌های بومی را در پیش بگیرد.


گلرومفرد در بخش دیگری از اظهارات خود به اعتراض اخیر طلاب حوزه علمیه قم اشاره کرد و افزود: ما در نقد نیازمند همدلی هستیم با این وجود برخی‌ها نباید برای دولت بهانه‌تراشی کنند. ما می‌دانیم مقصر اصلی مشکلات کشور دولت است؛ ولی نباید برای آن‌ها زمینه بهانه‌تراشی را فراهم کنیم.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تأکید بر اینکه نباید ادبیات نقد را مختل و توپ را به زمین جریان انقلابی انداخت، تصریح کرد: نقد حق همه مردم است، اما نباید برای دولتی که باید پاسخگو باشد، امکان بهانه‌تراشی ایجاد کنیم.


وی با اشاره به طرح سؤال مجلس از رئیس‌جمهور، ادامه داد: این سؤال خیلی دیر مطرح شد، برای ما سؤال است که چرا دولت نباید خود را نسبت به این وضعیت پاسخگو بداند.


گلرومفرد تصریح کرد: انتظار ما از نمایندگان این است که حرف دل مردم و سؤالات آن‌ها را از روحانی بپرسند و تا حل مشکلات، مسائل را پیگیری کنند. اگر چه تعارض منافع موجب شده تا در برخی مسائل نمایندگان سؤال خود را پس بگیرند، به‌گونه‌ای که این نمایندگان را وکیل الدوله نامید.


دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه دولت باید خود آغازگر تغییرات باشد، تصریح کرد: با عملکردی که تیم اقتصادی دولت نشان داده، مشخص است که کار تیم اقتصادی دولت ضعیف است. دولت باید هر چه سریع‌تر دست به کار شده و تغییرات در تیم اقتصادی خود شروع کند.


وی افزود: در این جنگ اقتصادی فعلی، دولت برنامه‌ای ندارد. در هر حال در دولت باید افراد ناکارآمد کنار بروند و افراد مؤثر جایگزین شوند.


انتهای پیام/4060/


انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه مستقل
ارسال نظر
قالیشویی ادیب