دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 21:32
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در دیدار با شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی :

مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بزرگ‌ترین معضل جامعه علمی است/ دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین کانون علمی کشور محسوب می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان نظام اسلامی برای تخریب اعتقادات معنوی جوانان به خصوص قشر دانشگاهی کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند و دانشگاه‌ها باید برای این مهم برنامه‌های مدون تدوین کنند.
کد خبر : 305546

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با رئیس و شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دشمنان نظام اسلامی برای تخریب اعتقادات معنوی جوانان به خصوص قشر تحصیل‌کرده و دانشگاهی کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند و دانشگاه‌ها باید برای این مهم برنامه‌های مدون تدوین کنند.
وی ادامه داد: تقویت توسعه فرهنگ دینی، بهره‌گیری از موازین قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع)، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و حفظ ارزش‌های نظام اسلامی در دانشگاه‌ها ضروری است.
امام جمعه اراک اظهار کرد: دانشگاه‌ها از کانون‌های اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی و از گروه‌های مرجع اثرگذار در اشاعه تفکر و ارزش‌های انقلابی در کشور هستند و این نقش حیاتی همچنان باید پررنگ باشد.
وی ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب شتاب علمی کشور باید مسیر اصلی خود را بپیماید و این مهم نباید دست‌خوش برنامه‌های حاشیه‌ای به خصوص انتصابات در دانشگاه‌های کشور شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: عملکرد 30 ساله گذشته دانشگاه آزاد اسلامی باید چراغ راه 30 ساله آینده این مراکز علمی باشد و تربیت نسل‌هایی کارآفرین، فناور و نقش‌آفرین در توسعه علمی کشور در دستور کار مسئولان دانشگاه‌ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر کشور بزرگ‌ترین معضل جامعه علمی کشور است که برای اصلاح آن نیاز است بسیاری از ساختارها به‌روزرسانی شود و عمل‌گرایی در صحنه‌های مختلف کشور به خصوص اقتصادی، جایگزین مدرک‌گرایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین کانون علمی کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل باید کیفی‌گرایی و ترویج روحیه انقلابی‌گری در این کانون علمی با جدیت دنبال شود.
وی تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت را پیش‌نیاز توسعه اقتصادی دانست و گفت: درحالی‌که چرخه علم و فناوری، مبنای بسیاری از موضوعات جامعه است، راهبری مسیر توسعه کشور نیز با مشارکت و تعامل همه‌جانبه جامعه دانشگاهی و صنعتی امکان‌پذیر است.
امام جمعه اراک تاکید کرد: نیازسنجی یکی دیگر از وظایف مراکز علمی و به خصوص دانشگاه آزاد کشور است که باید به صورت علمی و کارشناسی این مهم در نقاط مختلف کشور اجرایی و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در جهت رفع این نیاز به‌کار گرفته شود.
وی یادآوری کرد: معنویت، مودت و حرکت در مسیر ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب باید فضای دانشگاه‌های کشور را دربرگیرد.
100 هزار دانشجو در 83 دانشگاه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می‌کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب