دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1397 - 17:40

صنعت اساتید دانشگاهی را می‌دزد

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آمریکا تمایل بیشتری دارند که در صنعت مشغول به کار شوند، این امر آموزش عالی این کشور را دچار مشکل کرده است.
کد خبر : 304897

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از دایو، با تغییر روند اقتصادی صنایع خاصی روی کار آمدند که کار کردن در آنها سودآورتر است. این امر باعث شده است که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به دلیل حقوق‌های بالاتر به استخدام شرکت‌های فعال در این صنایع درآیند. به گفته متخصصان این پدیده آموزش عالی را تحت فشار می‌گذارد.


البته برخی متخصصان می‌گویند که نیازی به نگرانی نیست زیرا افرادی که در آموزش عالی می‌مانند، دلایل خاص خود را دارند.


به گفته برخی از اساتید، کار در دانشگاه پدیده بسیار منحصربه‌فردی است. باید ایده‌های جدید داشته باشید، برای آنها بودجه پیدا کنید، دانشجویان را به آن علاقه‌مند کنید، در کنار آنها کار کنید و حواستان به همه کارها باشد. از طرفی آزاد هستید تا خلق کنید و اکتشاف کنید. این عوامل باعث می‌شود که یک استاد یا پروفسور بخواهد در دانشگاه بماند.


با این حال مهم است که آموزش عالی از خواسته‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها آگاه باشد و بداند که نیازهای آنها نسبت به گذشته بیشتر شده است. مقامات آموزش عالی باید مراقب باشند که محدودیت‌ها باعث رانده شدن افرادی نشود که می‌خواهند در دانشگاه بمانند.


آمارها نشان می‌دهد که تعداد اعضای هیأت علمی پاره‌‌وقت در دانشگاه در 40 سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است. این امر به این معنی است که تنوع در اساتید و هیأت علمی دانشگاه‌ها افزایش داشته است.


انتهای پیام/4021



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته