دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چین به ماه ربات می‌فرستد

آژانس فضایی چین اخیراً اعلام کرده است که برای مطالعه و بررسی ماه دو ربات را به فضا خواهد فرستاد.
کد خبر : 304770

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از فیوچریزم، آژانس فضایی چین روز چهارشنبه هفته گذشته در کنفرانسی در پکن از جزئیات جدید مأموریت «چانگ ای4» رونمایی کرد. بخش علم و فناوری وزارت دفاع چین اعلام کرده است که در این مأموریت ربات‌‌ها برای اولین به بررسی سمت دور از زمین ماه خواهند پرداخت.


پرتاب این دو ربات در ماه دسامبر سال جاری انجام خواهد شد. به گفته آژانس فضایی چین، ربات‌های چانگ ای4 روی موشک حامل مداری «مارچ 3بی» از مرکز پرتاب ماهواره «ژیشانگ» به فضا پرتاب خواهند شد. این موشک حامل هم کاوشگر ثابت و هم ماه‌نورد را به فضا خواهد برد. کاوشگر ثابت سه ماه و ماه‌نورد نیز یک سال فعال خواهند بود.


چین با استفاده از ماهواره‌ای در فضا با این دستگاه‌ها در ارتباط خواهد بود. از آنجایی که این دو ربات در سمت دور از زمین ماه مستقر خواهند شد، خود ماه مانع از برقراری ارتباط مستقیم با زمین می‌شود.


آژانس فضایی چین اهداف مأموریت چانگ ای4 را درک بهتر از پیدایش و توسعه ماه با بررسی و مطالعه روی قدیمی‌ترین سنگ‌های این قمر و تست تجهیزات فضایی برای مأموریت‌های آینده اعلام کرده است.


همچنین این مأموریت شامل بررسی سمتی از ماه می‌شود که از زمین دور است تا مشخص شود این قسمت از ماه محل مناسبی برای نصب یک تلسکوپ فضایی هست یا خیر. این تلسکوپ می‌تواند تصاویری از فضا ثبت کند که گرفتن آنها از زمین به دلیل وجود سروصداهای الکترونیک فراگیر غیرممکن است.


از سال 1972 تا به حال هیچ انسانی پا روی ماه نگذاشته است اما برخی از کشورها به فکر شکستن این طلسم هستند از جمله آمریکا، روسیه و چین. چین امیدوار است موفقیت مأموریت چانگ ای4 راه را برای فرستادن فضانوردان به ماه هموار کند.


انتهای پیام/4056/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته