دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1397 - 02:45
مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی خبر داد؛

فعالیت‌های گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی در مناطق محروم سردشت

مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی گفت: گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی با سه کارگروه عمران، فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم سردشت مشغول خدمت‌رسانی هستند.
کد خبر : 304637

علیرضا خسروبابایی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اردوی جهادی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: گروه جهادی این دانشگاه متشکل از سه کارگروه عمران، فرهنگی و آموزشی، 18 مرداد به مناطق محروم سردشت اعزام شده و تا 30 مرداد مشغول خدمت‌رسانی هستند.


وی افزود: کارگروه عمران در حال حاضر در منطقه جبرند شهرستان سردشت مشغول خدمت‌رسانی و بازسازی قسمت‌های مختلف مدرسه این روستا است. این مدرسه حدود 60 دانش‌آموز دارد و لبه پرتگاه احداث شده است اما دیوار نداشت که گروه عمرانی ما با 30 نفر مشغول ساخت دیوار و همچنین سرویس بهداشتی برای این مدرسه است.


مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: هدف از عملیات عمرانی غیر از سامان دادن به محیط آموزشی این منطقه دخالت دادن مردم و مسئولین در کار است.


خسروبابایی با بیان اینکه برای اجرای عملیات‌ عمرانی هر بخش از نهادهای مختلف کمک گرفته‌ایم، افزود: برخی نهادهای دولتی امکاناتی در اختیار گروه جهادی قرار دادند و برخی دستگاه‌های دولتی متاسفانه کمکی نکردند. به عنوان مثال آموزش و پرورش دستگاهی است که نه تنها هیچ‌‌گاه کمکی نمی‌کند بلکه سنگ‌اندازی هم می‌کند. حتی برای اسکان اعضای گروه جهادی اذیت کردند.


وی با بیان اینکه سپاه پاسداران همیشه بیشترین کمک را به گروه‌های جهادی داشته است، عنوان کرد: بخشدار، دهیار، اداره آب فاضلاب و مردم روستا در فعالیت‌های گروه جهادی یاری رساندند و قصد ما هم این است که همه اعضای روستا در بازسازی دخیل باشند.


مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه آموزشی گفت: 10 نفر در کارگروه آموزشی حضور دارند که تجربه فعالیت با نوجوانان و جوانان را داشته‌اند و درحال حاضر در پنج روستای این منطقه فعالیت‌های آموزشی انجام می‌دهند.


خسروبابایی درباره فعالیت‌های کارگروه فرهنگی، اظهار کرد: در این منطقه تعداد زیادی شهید وجود دارد که اگر به آنها بها داده نشود، گروه‌های کوموله و ضد انقلاب وارد عمل می‌شوند و خط فکری مردم را منحرف می‌کنند.


وی ادامه داد: به همین جهت از خانواده شهدای منطقه تقدیر به عمل آوردیم. افراد بی‌بضاعت را شناسایی و اقلام غذایی بین آنها توزیع کردیم.


مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی افزود: خواهران حاضر در گروه جهادی نیز در بخش کارآفرینی و آموزش زنان روستایی فعالیت می‌کنند.


خسروبابایی با اشاره به تعامل مردم منطقه با گروه‌های جهادی، خاطرنشان کرد: مردم این منطقه از مذهب شافعی اهل تسنن هستند و به همین دلیل گروه‌های فکری معاند قصد تفرقه‌افکنی دارند.


وی عنوان کرد: به همین دلیل در ابتدا که وارد منطقه شدیم، سخت اعتماد کردند ولی به تدریج اعتماد افزایش پیدا کرد، راحت‌تر توانستند گروه را بپذیرند و بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم اما هنوز برخی سنگ‌اندازی می‌کنند.


مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ظرفیت‌های مناسبی برای کشاورزی در منطقه وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه علم کاشت محصول متناسب با این ظرفیت وجود ندارد.


خسروبابایی گفت: گروه جهادی ما متخصصان کشاورزی ندارد اما از گروه جهادی دانشگاه تهران که چندین سال در این منطقه حضور دارند کمک گرفته‌ایم تا مشکلات حل شود.


انتهای پیام/4060/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته