دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1397 - 09:56
به میزبانی دانشگاه تهران؛

کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌ زیست برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌ زیست و مدرسه تابستانی بین‌المللی آموزش برای محیط‌ زیست با حضور 100 دانشجوی خارجی شهریور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود.
کد خبر : 304571

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه تهران، کنفرانس بین‌المللی «جامعه و محیط‌ زیست» و مدرسه تابستانی بین‌المللی «آموزش برای محیط زیست» ۱۰ تا ۱۹ شهریور با همکاری و حمایت معاونت دانشجویی فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده منابع طبیعی برگزار خواهد شد.


مصطفی اویسی دبیر اجرایی کنفرانس و معاون دانشجویی‌ فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران درباره این کنفرانس گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی پردیس در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی در سطح دانشگاه پیشتاز بوده و پیش از این در اسفند سال گذشته میزبان نشست جهانی رهبران آینده محیط زیست با حضور ۴۰ محقق خارجی از ۳۹ کشور جهان بودند و در این رویداد بین‌المللی که شهریور برگزار می‌شود، بیش از ۱۰۰ محقق جوان از ۷۶ کشور جهان در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه سمنان، دانشگاه فردوسی مشهد و پارک ملی گلستان حضور خواهند یافت.


وی افزود: بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهان در تابستان اقدام به برگزاری رویدادهایی تحت عنوان «مدرسه تابستانی» می‌کنند، این رویدادها که مخاطب آنها عموماً دانشجویان و محققان جوان هستند، ساختاری متفاوت با رویدادهای رایج آکادمیک دارند.


دبیراجرایی کنفرانس با اشاره به اهمیت برگزاری مدارس تابستانی گفت: این مدارس شامل دوره آموزشی، برنامه‌های فرهنگی، آشنایی با فرهنگ، تاریخ و زبان کشور میزبان، بازدیدهای متنوع، کار گروهی، آشنایی با امکانات دانشگاه میزبان (آزمایشگاه‌ها، رشته‌های تحصیلی، استادان، کتابخانه و...) هستند و به‌صورت کلی این رویدادها فرصتی دوجانبه هم برای شرکت‌کنندگان و هم دانشگاه میزبان است تا ارتباطات بین‌دانشگاهی در قالب بین‌المللی ترویج و توسعه یابد.


معاون دانشجویی فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی افزود: حضور کوتاه‌مدت دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه میزبان زمینه و بستر مناسب حضور این دانشجویان در آینده‌ای نزدیک در همان دانشگاه به‌عنوان محقق و یا ادامه تحصیلات را مهیا می‌کند.


وی در ادامه برگزاری این کنفرانس را منشأ شکل‌گیری تحقیقات مشترک میان دانشگاه میزبان و دانشگاه‌های خارجی دانست و گفت: این رویداد می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت بین‌المللی شدن دانشگاه شود. از سوی دیگر آشنایی مناسب و دقیق دانشگاهیان و نخبگان سایر کشورهای مختلف جهان با فرهنگ و آداب و رسوم غنی و کهن ایرانی اسلامی سبب می‌شود تا کشورمان با تصویری شایسته به سایر نقاط جهان معرفی شود و با رونق صنعت توریسم منجر به کمک به اقتصاد کشور شود.


اویسی تأکید کرد: تیم برگزاری از ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ اقدام به اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام از علاقه‌مندان در سطح جهانی کرده و با توجه به استقبال گسترده دانشجویان، محققان و استادان جوان، بیش از ۳۵۰۰ داوطلب از ۱۰۵ کشور جهان در این رویداد ثبت‌نام کردند.


وی در پایان عنوان کرد: در گام بعدی، با توجه به رشته و مقطع تحصیلی، رزومه و نامه انگیزشی، ۳۰۰ داوطلب برگزیده جهت بررسی تکمیلی پذیرش شدند. در مرحله پایانی بر اساس مصاحبه آنلاین از طریق سامانه اسکایپ ۱۰۰ داوطلب برتر جهت حضور در این دوره آموزشی مشخص شده‌اند.


گفتنی است این رویداد شامل دوره آموزشی، برگزاری کارگاه، بحث و تبادل نظر، کار گروهی، بازدید میدانی و برنامه‌های جانبی فرهنگی‌ اجتماعی خواهد بود.



انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته