دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1397 - 16:30

زمین در 5 سال آینده گرم‌تر می‌شود

دانشمندان پیش‌بینی‌ می‌کنند که در پنج سال آینده، زمین گرم‌تر از آنچه فکر می‌کنیم، خواهد شد.
کد خبر : 304480

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از آپی، شبیه‌سازی‌های آب و هوایی جدید نشان می‌دهد که طی پنج سال آینده آب و هوای زمین به طور غیرمنتظره‌ای گرم خواهد شد. بعد از دهه‌ها افزایش گرمای جهانی، در اوایل قرن بیست‌ویکم روند گرمایش زمین کاهش یافت که دانشمندان آن را «وقفه در گرمایش زمین» نامیدند. حالا به نظر می‌رسد که روند گرمایش زمین باری دیگر سرعت گرفته است.


دانشمندان از دانشگاه سلطنتی هلند برای شبیه‌سازی دقیق گرمایش جهانی، مدل پیش‌بینی جدیدی توسعه داده‌اند. روش کار این مدل آب و هوایی با مدل‌های قبلی متفاوت است و از آنالیزهای آماری پیشرفته برای شبیه‌سازی آب و هوا در قرن بیستم و بیست‌ویکم استفاده می‌کند.


این مدل آنالوگ شرایط آب و هوایی فعلی را شناسایی می‌کند و از آنها برای پیش‌بینی گرمای هوا در آینده استفاده می‌کند. بسیاری از مدل‌های آب و هوایی برای شبیه‌سازی به ابرکامپیوتر نیاز دارند و هفته طول می‌کشد تا نتایج پیش‌بینی را اعلام کنند اما مدل جدید روی یک لپ‌تاپ اجرا می‌شود و نتایج را در کسری از ثانیه ارائه می‌دهد.


برخلاف دیگر مدل‌های آب و هوایی که روی تاثیرات انسانی در انتشار کربن تمرکز می‌کنند، مدل جدید احتمال وقوع پدیده‌های آب و هوایی را بدون در نظر گرفتن انسان و تاثیراتش پیش‌بینی‌ می‌کند، دانشمندان این پدیده را «تغییرات آب و هوایی داخلی» می‌نامند.


انتهای پیام/4021




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته