دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه با مسابقات تیمی دانشگاه آزاد اسلامی/ 58

اوج رقابتها در روز چهارم/ فینالیست‌ها مشخص شدند، بازنده‌ها به دسته دو سقوط کردند

مسابقات سراسری رشته‌های تیمی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت بیش از 3 هزار دانشجوی دختر و پسر به میزبانی 8 واحد دانشگاه آزاد اسلامی از 4 مرداد در حال برگزاری است.
کد خبر : 30363

مریم حضرتی:‌ مسابقات سراسری رشته‌های تیمی دانشگاه آزاد اسلامی در سه دسته 8 تیمی، 10 تیمی و 10 تا 15تیمی (دسته سوم) از 4 مرداد به میزبانی 8 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای فیروزکوه، سمنان، شهرکرد، همدان، قائم‌شهر، کرج، مبارکه و نجف‌آباد آغاز شد.


مسابقات سراسری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال در بخش دختران و پسران مشترک است، اما رشته‌های فوتبال و هندبال فقط در بخش پسران برگزار می‌شود.


به گزارش آنا، در روز چهارم این دوره از مسابقات و در مرحله نیمه نهایی در رشته‌های والیبال، بسکتبال، فوتسال، فوتبال و هندبال در دسته اول نتایج زیر به دست آمد. در این نتایج صعودکنندگان مشخص شدند و بازنده‌ها به دسته دو سقوط کردند.


صعود میزبان به مرحله نهایی مسابقات بسکتبال دختران


تیم بسکتبال دختران دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به سختی و تنها با اختلاف یک امتیاز حریف مشهدی خود را شکست داد و به دیدار پایانی مسابقات بسکتبال دسته یک دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی صعود کرد.



آخرین بازی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بسکتبال دسته یک دختران دانشگاه آزاد که با حضور هفت تیم همدان، مازندران، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، کرمان، فارس و خراسان رضوی در همدان در جریان است بعد از ظهر امروز برگزار شد و با برتری ورزشکاران میزبان به پایان رسید.


در این مراسم نزدیک و نفس‌گیر، همدان برابر تیم مدعی و قدرتمند خراسان رضوی به میدان رفت که در پایان تیم میزبان تنها با اختلاف یک امتیاز برابر حریف به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد.


تیم همدان میزبان رقابت‌ها در کوارترهای دوم و سوم به برتری رسید و با نتایج 23 بر 10 و 18 بر 16 برابر مشهدی به پیروزی رسید اما در مقابل تیم خراسان رضوی هم بازی خوبی را ارائه کرد و در کوارتر اول و چهارم با نتایج 20 بر9 و 16 بر 13 برابر میزبان پیروز شد.


همدانی‌ها تنها با یک اختلاف و با حساب 63 بر 62 به برتری رسیدند که برای رسیدن به کاپ قهرمانی دیدار سختی را برابر دختران پایتخت خواهند داشت.


هندبالیست‌های فارس و لرستان به فینال رسیدند



تیم هندبال پسران دانشگاه آزاد اسلامی فارس و لرستان با شکست حریفان خود به مرحله فینال مسابقات دسته یک دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی صعود کردند.


در چهارمین روز برگزاری مسابقات هندبال دسته یک دانشجویان پسر دانشگاه آزاد که به میزبانی قائم‌شهر و با حضور هفت تیم و در دو گروه در جریان است، تیم فارس با امتیاز 40 و لرستان با امتیاز 29 به مرحله فینال صعود کردند.


در بازی دیروز شاگردان یوسف میرشکاری موفق شدند در بازی جذاب کرمانشاه را با نتیجه 40 بر 27 شکست دهند و شاگردان محمد شیخی در جدالی نفس‌گیر بوشهر را با نتیجه 29 بر 23 مغلوب کردند.


پسران دانشجوی هندبالیست البرزی عصر دیروز موفق شدند در مسابقات زیرگروهی دسته یک با نتیجه 31 بر 29 حریف مازندرانی خود را شکست دهند و به مقام پنجم این دوره از مسابقات دست یابند.


قزوین در دسته اول مسابقات بسکتبال ماندگار شد


در نخستین دیدار تیم‌های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به مصاف هم رفتند، رقابتی نزدیک و نفس گیر که در پایان دیدار اسکوربورد ورزشگاه حکم به ماندن تیم چهارمحال و بختیاری در دسته یک داد. در وقت چهارم مسابقه و دقایق پایانی ردوبدل شدن امتیازات به گونه ای شد که اختلاف 2 و 3 امتیازی بین دو تیم رقابتی جذاب را ایجاد کرده بود به طوری که هیچ یک از دو تیم حاضر نبود لحظه‌ای دست از تلاش بردارد. در پایان این رقابت زیبا قرمزپوشان دانشگاه شهرکرد به نمایندگی از خطه چهارمحال و بختیاری توانستند 63 بر 58 بر حریف پیروز شوند و به این ترتیب سهمیه استان خود را در دسته اول مسابقات بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی برای سال آینده حفظ کنند.


دیدار دوم بین تیم‌های اصفهان و قزوین برگزار شد. رقابتی که با توجه به نتایج به دست آمده از سوی دو تیم در دور مقدماتی کمی قابل پیش‌بینی‌تر بود و اصفهانی‌ها با خیال راحت‌تری پا به میدان مسابقه گذاشتند. ثبت برتری 26 بر 10 در همان دقایق اول به نفع تیم اصفهان این پیش‌بینی را محتمل‌تر کرد. با این حال هر چه از دقایق بازی گذشت رقابت نزدیک‌تر شد به طوری که پرتاب‌های سه امتیازی قزوینی‌ها امتیاز 27- 26 را بر تابلو ثبت کرد.


تکلیف تیم‌های پنجم و ششم والیبال مشخص شد


با برگزاری دو دیدار در گروه بازنده‌های مسابقات والیبال قهرمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، تکلیف تیم‌های پنجم و ششم مشخص شد و دو تیم هفتم و هشتم به لیگ دسته دوم این مسابقات سقوط کردند.


تیم دانشجویان استان بوشهر در دیداری نزدیک و نفس‌گیر تیم دانشجویان استان مرکزی را با نتیجه 2 بر یک برد و تیم استان مرکزی به دسته دوم سقوط کرد.


در دیدار دوم گروه بازنده‌ها، تهران توانست 2 بر صفر خراسان جنوبی را مغلوب کند و این تیم خوب را به دست پائین‌تر بفرستند.


عصر دیروز تیم‌های کرمان با کرمانشاه و مازندران با خراسان رضوی به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان تیم دانشجویان استان کرمان با نتیجه نزدیک دو بر یک از سد کرمانشاه گذشت و سپس دانشجویان مازندرانی با قدرت و با نتیجه دوبرصفر از سد تیم خراسان رضوی گذشتند .


در دیدار نخست تیم دانشجویان کرمان در گیم اول با نتیجه 25 بر 20 پیروزمیدان بود . سپس درگیم دوم نوبت کرمانشاهی ها بود که با نتیجه 25 بر23 برنده میدان باشند ولی در گیم سرنوشت ساز سوم کرمان توانست 25 بر22 گیم و بازی را ببرد .


فینالیست شدن تیم‌‌های فارس و تهران در فوتسال دختران


روز چهارم مسابقات قهرمانی فوتسال کشوری خواهران دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مبارکه با فینالیست شدن تیم‌‌های فارس و تهران به پایان رسید.


به گزارش خبرنگار آنا، رقابت‌های مقدماتی دسته یک فوتسال خواهران دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد مبارکه در حال برگزاری است با انجام 4 بازی در روز چهارم به کار خود پایان داد.


این دوره از مسابقات با حضور هشت تیم از استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، گیلان، تهران، کرمان، خوزستان، ایلام و فارس در سالن مالک اشتر واحد مبارکه در حال برگزاری است که در آخرین روز مرحله مقدماتی تیم‌های تهران با ایلام به مصاف هم رفتند.


تیم تهران در این مسابقات با نتیجه 7 بر یک ایلام را شکست داد و گلستان با نتیجه صفر بر یک مغلوب آذربایجان شرقی شد. تیم فارس هم با ضربات پنالتی 5 بر 4 مغلوب گیلان شد و خوزستان با نتیجه صفر بر 5 بازی را به کرمان واگذار کرد.


خوزستان و کهکیلویه به فینال مسابقات رسیدند


تیم های خوزستان و کهکیلویه به فینال مسابقات دسته اول فوتسال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی راه یافتند.


در مسابقات دسته اول فوتسال قهرمانی دانشجویان پسردانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف آباد چهار تیم گیلان، کهکیلویه، خوزستان و قزوین به مرحله نیمه‌ نهایی راه یافتند.


در نخستین دیدار از مرحله نیمه نهایی، تیم‌ استان جنوبی کشورمان خوزستان سر گروه(A) و تیم استان قزوین تیم دوم گروه (B) که در بازیهای قبلی از سد حریفان خود بدون شکست به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بودند به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی تیم خوزستان توانست با غلبه برقزوینی‌ها با نتیجه 4 بر 0 جواز حضور در فینال را کسب کند.


در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی تیم‌ استان سر سبز کشورمان گیلان در مصاف با تیم استان قهرمان‌پرور کهکیلویه بازی را با نتیجه 2 بر 0 واگذار کرد تا در مرحله رده‌بندی این دوره از رقابت‌ها قرار گیرند.


بدین‌ترتیب در پایان مرحله نیمه نهایی تیم‌های خوزستان و کهکیلویه به فینال و تیم‌های قزوین و گیلان به مرحله رده‌بندی این دوره از مسابقات قهرمانی دسته اول فوتسال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی راه یافتند.


راه‌یابی تیم‌های خوزستان و لرستان به مرحله فینال


در مرحله نیمه نهایی تیم های دسته اول مسابقات سراسری فوتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این مسابقات که به میزبانی واحد کرج برگزار شد 4 تیم خوزستان، گیلان، مازندران و لرستان برای صعود به فینال به رقابت پرداختند.


در این مرحله تیم های گیلان با خوزستان و لرستان با مازندران در دور نیمه نهایی بازی داشتند که در یک بازی نفس گیر دو تیم گیلان و خوزستان پس از 90 دقیقه تلاش به تساوی 2-2 رسیدند و کار به ضربات پنالتی کشید.


در ضربات پنالتی بخت با گیلان یاری نکرد و خوزستان با دست یابی به پیروزی، راهی مرحله نهایی شد.


همچنین در بازی دیگر لرستان در مصاف با مازندران باکسب برتری 3 بر 2 عازم مرحله فینال مسابقات شد.


خوزستان و لرستان امروز 5شنبه بازی فینال را برگزار می کنند و گیلان و مازندران نیز در مسابقه رده بندی حضور خواهند یافت.


برتری تیم‌های فارس، کرمان، تهران و آذربایجان شرقی در روز چهارم مسابقات والیبال خواهران


تیم‌های فارس، کرمان، تهران و آذربایجان شرقی در چهارمین روز از مسابقات کشوری والیبال خواهران دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی شهرکرد بر رقیبان خود پیروز شده و به مرحله بعدی صعود کردند.


چهارمین روز مسابقات سراسری والیبال خواهران دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شهرکرد با برتری تیم‌های فارس، کرمان، تهران و آذربایجان شرقی به پایان رسید.


در ابتدا دو تیم والیبال خراسان رضوی و فارس با هم رقابت کردند که در پایان تیم فارس با نتیجه دو بر صفر تیم خراسان رضوی را شکست داد.


همچنین تیم تهران موفق شد با دو گیم بازی 2 بر صفر مازندران را مغلوب کند. در ادامه تیم لرستان با نتیجه 2 بر صفر مغلوب تیم کرمان شد و تیم آذربایجان شرقی هم با نتیجه 2 بر صفر توانست تیم سیستان و بلوچستان را شکست دهد و از برترین‌های این دوره از رقابت‌ها شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته