دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1397 - 15:48

موش انسانی ساخته می‌شود

سازمان غذا و داروی آمریکا از بافت جنین‌های تازه مرده برای تولید موش انسانی استفاده می‌کند.
کد خبر : 303353

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس نیوز، سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از ماری‌جوآنا را برای سلامتی مضر می‌داند اما هیچ مشکلی با استخراج بافت و ارگان تازه از جنین تازه مرده و تزریق آن به موش‌های انسانی برای ساخت سیستم ایمنی مصنوعی انسان ندارد.


سازمان غذا و داروی آمریکا در 25 ژوئیه قراردادی با یک شرکت در سن‌فرانسیسکو امضا کرد. این کمپانی در ازای دریافت پول 16 هزار نفر از پرداخت‌کنندگان مالیات این تحقیقات را انجام می‌دهد. این توافق‌نامه بافت‌های حیاتی انسانی مورد نیاز برای ادامه این تحقیقات را فراهم می‌کند.


این سازمان در اعلامیه‌ای بیان کرد که هدف از این پروژه فراهم کردن بافت برای موش‌های انسانی است.


سازمان غذا و داروی آمریکا بافت‌های انسانی را به موش‌هایی ایمپلنت می‌کنند که سیستم ایمنی آنها در معرض خطر است. بدین ترتیب حیواناتی به وجود می‌آیند که سیستم ایمنی انسانی دارند.


افراد زیادی مخالف طرح جدید سازمان غذا و داروی آمریکا نیستند و معتقدند که پول مالیات مردم نباید صرف چنین پروژه‌هایی شود. برخی نیز بر این باورند که نه تنها ایجاد گونه‌ای جدید و غیرطبیعی پیامدهای اخلاقی خواهد داشت بلکه استفاده از جنین‌های تازه مرده انسان امری ناپسند است. مردم نگران هستند که این موجودات هویت اجتماعی انسان‌ها را تهدید کنند.


انتهای پیام/4021



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب