دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

پیشکسوت بسکتبال: ورزش دانشگاهی باعث رشد ورزش قهرمانی کشور می‌شود/ تیم جدید مدیریتی، ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی را متحول کرد

در روزهایی که مسابقات بسکتبال قهرمانی دسته یک پسران دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی سمنان روز سوم خود را آغاز کرد، فرصتی دست داد تا پای صحبت‌های یکی از قدیمی‌ترین استادان این رشته ورزشی بنشینیم.
کد خبر : 30265

دکتر فخرالدین حمزه‌علیپور، داور بین‌المللی،ناظر فنی بسکتبال و عضو هیات علمی دانشگاه در سمنان، به عنوان مسئول فنی، مسابقات را به دقت زیر نظر دارد؛ بدون شک اطلاع از دیدگاه‌های این کارشناس خبره بسکتبال خالی از لطف نخواهد بود.


حمزه‌علیپور در ابتدای صحبت خود با توجه به تغییر ساختار ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، آن را نقطه عطفی در تاریخ ورزش دانشگاهی کشور دانست و به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: حضور دکتر دادگان و تیم مدیریتی جدید در راس معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد تا نگاه به ورزش در این مجموعه دانشگاهی با تغییرات زیادی همراه باشد که برگزاری مسابقات سال جاری با شکل و شمایل جدید یکی از ثمرات آن محسوب می‌شود.








امکانات فراهم‌شده در مجموعه واحدهای دانشگاهی نظیر آنچه در مجموعه ورزشی آزادگان واحد سمنان شاهدش هستیم به عنوان یک زیربنای اساسی ورزش دانشگاهی، فرصت مغتنمی را در اختیار دانشجویان و جوانان قرار می دهد تا به بهترین شکل در جهت ترویج ورزش از آن استفاده کرد

وی افزود: ورزش همواره در دانشگاه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و رشد و توسعه ورزش در جوامع دانشگاهی به عنوان پایه ورزش باعث رشد ورزش قهرمانی کشور شده است؛ از این رو حضور دانشگاه آزاد اسلامی در راس لیگ‌های کشور در بسیاری از رشته‌های ورزشی نظیر بسکتبال، تکواندو، بدمینتون و سایر رشته‌ها بدون شک موجب رشد ورزش قهرمانی کشور می‌شود.


حمزه‌علیپور ادامه داد: امکانات فراهم شده در مجموعه واحدهای دانشگاهی نظیر آنچه در مجموعه ورزشی آزادگان واحد سمنان شاهد آن هستیم به عنوان یک زیربنای اساسی ورزش دانشگاهی، فرصت مغتنمی را در اختیار دانشجویان و جوانان قرار می دهد تا به بهترین شکل در جهت ترویج ورزش از آن استفاده کرد.


وی افزود: با این حال باید در تجهیز و استفاده از این اماکن و تجهیزات از دیدگاه های کارشناسی هر رشته استفاده شود تا بتوان استاندارهای لازم برای هر رشته را تامین کرد. تجهیزات و اماکن باید در حد استاندارد‌های لازم برای رشد هر ورزش مهیا باشد تا بتوان نتیجه لازم را کسب کرد.


این پیشکسوت ورزش بسکتبال گفت: مسابقات دسته اول بسکتبال از سطح کیفی خوبی برخوردار است. اختلاف امتیازات کم در مسابقات نشان‌دهنده نزدیکی فنی تیم‌هاست. همه تیم‌ها با آمادگی مطلوبی در مسابقات حاضر شده‌‌اند و نمایندگان شایسته‌ای برای استان خود هستند. اینها برترین بسکتبالیست‌های حاضر در واحد‌های دانشگاهی بودند که بعد از برگزاری مسابقات استانی به این مرحله راه پیدا کرده‌اند و در این مسابقات به قدرت‌نمایی می‌پردازند.


میزبانی سمنان موضوع بعدی بود که این استاد دانشگاه آن را یادآور شد و به خبرنگار آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دارای امکانات بسیار مناسبی برای برگزاری مسابقات است. مجموعه ورزشی آزادگان از جمله مجموعه‌های ورزشی فاخر دانشگاهی به شمار می‌آید و میزبانی از هر نظر مطلوب است. برخورد پرسنل و مجموعه عوامل حاضر در مسابقات بسیار خوب است که جای تشکر دارد.


وی افزود: برنامه‌ریزی فوق‌العاده و مجموعه آماده‌ای برای این مسابقات مهیا است که همواره برای انجام وظیفه آماده هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته