دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1394 - 17:37
با ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی طه هاشمی؛

برنامه بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای، برنامه بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت (بخش شفاهی وکتبی) دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده‌های سما را اعلام کرد.
کد خبر : 30260

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در بخشنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدطه هاشمی خطاب به رؤسای واحدهای مرکز استان (دبیران هیأت‌های امنای استان‌ها)، روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:


پیرو نامه شماره 553747/11 مورخ 93/6/1 موضوع آیین‌نامه جامع مسابقات قرآن و عترت؛ برنامه بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده های سما (بخش شفاهی وکتبی) به شرح زیر اعلام می‌شود. لازم است تمامی واحدهای دانشگاهی نهایت سعی خود را در راستای مشارکت حداکثری استادان و دانشجویان و کارکنان در این برنامه فرهنگی و قرآنی به کارگیرند.


1- ثبت‌نام، برنامه های تبلیغی و اطلاع‌رسانی از دهم مهر سال جاری هم‌زمان با شروع سال تحصیلی و آغاز هفته فرهنگی دانشگاه تا هیجدهم آبان انجام می‌شود.


2-زمان برگزاری بخش شفاهی مسابقات استادان، دانشجویان و کارکنان همزمان با آغاز هفته قرآن در دانشگاه (18 تا 24 آبان ماه) انجام می‌گیرد.


*لازم است شورای قرآن و عترت استان به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده حداکثری از زمان در خصوص یکجا برگزار کردن بخش شفاهی مسابقات استان، برنامه‌ریزی و اقدام کنند.


3-زمان برگزاری مسابقات کتبی استادان و دانشجویان، هیجدهم آذرماه روز چهارشنبه ساعت 10 صبح اعلام می‌شود.








طراحی سئولات مسابقات کتبی دانشجویان و اساتید بر عهده اداره کل فعالیت‌های قرآن و عترت و مسابقات کارکنان به عهده دبیرخانه هیات امنای استان با هماهنگی دبیر شورای قرآن و عترت استان است

4-مسابقات کتبی کارکنان در فاصله زمانی دهم تا بیستم بهمن ماه سال جاری و براساس تصمیم شورای قرآن و عترت استان همانند سنوات گذشته برگزار می‌شود.


5-بخش شفاهی مسابقات براساس آیین نامه ؛ قرائت و حفظ (20،10،5 جزء و کل)، رشته‌های جزء سی و سه جزء متوالی است.


6-برگزاری آزمون کتبی مسابقات استادان و دانشجویان به عهده اداره امتحانات واحد است که با همکاری و نظارت کانون‌های قرآن و عترت انجام می‌گیرد.


7-آخرین تغییرات رشته‌های بخش کتبی مسابقات متعاقباً اعلام می‌شود.


8-لازم است دبیران شورای قرآن و عترت استان‌ها 10 روز پس از وصول این نامه، آمار کتب مورد نیاز واحدهای تابعه استان را به اداره کل قرآن و عترت ارسال کنند. باتوجه به وجود کتب اضافی گذشته در واحدهای دانشگاهی، درخواست کتب جدید صرفاً برای همین دوره و تکمیل موجودی باشد. برنامه بیست و دومین دوره مسابقات، در بخش رشته‌ها و منابع تغییرات کامل و گسترده خواهد داشت و کتب موجود باید در همین دوره استفاده شود.


9-حق الزحمه عوامل اجرایی بر اساس آخرین دستورالعمل ارسالی از سوی معاونت سنجش و نظارت دانشگاه، پرداخت شود.


10-در بخش دانشجویان چنانچه داوطلب در مسابقات شرکت و حداقل 50 درصد امتیاز را کسب کند بر اساس آیین‌نامه جامع مسابقات از 2 نمره تشویقی برخوردار خواهد شد.


11-به واحدهای دانشگاهی توصیه می‌شود به منظور تشویق و ترغیب شرکت کنندگان، هدایای عمومی به آنها اعطا کنند.


12-واحد هایی که درصد شرکت کنندگان آنها در مسابقات (کتبی ، شفاهی و هنروادبیات دینی) به حد نصاب برسد (جامع 10درصد، مراکز و واحدهای کوچک 20درصد وبقیه واحد ها 15 درصد) به ترتیب ذیل مورد تشویق قرار می گردند:


رییس واحد (4 میلیون ریال معادل چهارصد هزار تومان ) مدیر یا رییس دفتر فرهنگ اسلامی (4 میلیون ریال معادل چهارصدهزار تومان) ،مسئولان کانون ها و کارشناسان قرآن وعترت خواهران و برادران هرکدام جداگانه 5 میلیون ریال معادل پانصد هزار تومان)


تبصره : واحدهایی که بیش از درصد تعیین شده مشارکت داشته باشند به ازای هر یک درصد افزایش مشارکت کنندگان 2 درصد به مبلغ تشویقی اضافه خواهد شد.


الف: تشویق‌ها پس از درخواست واحد و تایید اداره کل قرآن و عترت اعمال خواهد شد.


ب: ملاک اعمال تشویق‌ها ثبت نام اولیه نخواهد بود بلکه آمار شرکت کنندگان در مسابقات و جشنواره مد نظر خواهد بود.


ج: واحدهایی که دانشکده‌های مصوب دارند تشویق شامل آنها نیز می‌شود.


13-تهیه پاسخنامه‌ها و منابع مسابقات طبق سنوات گذشته و براساس آیین نامه مسابقات به عهده واحدهای دانشگاهی است و هزینه آن از بودجه فرهنگی واحد تامین می‌شود.


14-طراحی سئولات مسابقات کتبی دانشجویان و اساتید بر عهده اداره کل فعالیت‌های قرآن و عترت و مسابقات کارکنان به عهده دبیرخانه هیات امنای استان با هماهنگی دبیر شورای قرآن و عترت استان است.


15-پاسخنامه‌های مسابقات پس از برگزاری آزمون براساس شماره از کوچک به بزرگ مرتب و توسط مسئول کانون قرآن و عترت واحد به دبیر شورای قرآن و عترت استان تحویل می‌شود (ارسال پاسخنامه های استان به سازمان به آدرس : تهران انتهای بزرگراه ستاری میدان دانشگاه آزاد اسلامی- سازمان مرکزی،اداره کل فعالیت های قران وعترت دانشگاه)


16- دبیرخانه هیات امنای استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در تاریخ و ساعت تعیین شده برگزاری آزمون کتبی استادان و دانشجویان، برنامه یا آزمون میان ترم برگزار نشود.


17-هدایای مسابقات براساس آیین‌نامه جامع مسابقات از بودجه فرهنگی و هدایای دانشحویان سما از سوی دانشکده‌های سما پرداخت خواهد شد.


18-هدایای تمامی مراحل مسابقات کتبی و شفاهی کارکنان معادل و مساوی با مسابقات بخش استادان و دانشجویان است.


19-دبیر شورای قرآن و عترت استان موظف است آمار شرکت کنندگان استان را به تفکیک واحد و رشته ، 10 روز پس از برگزاری آزمون‌های شفاهی و کتبی به اداره کل ارسال کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بخشنامه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته