دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1397 - 11:01
از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت؛

شیوه‌نامه خانه نشریات دانشجویی ابلاغ شد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیوه‌نامه پیشنهادی مجمع نمایندگان خانه نشریات دور سوم را تایید و برای اجرا به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ابلاغ کرد.
کد خبر : 302062

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا فراهانی در ابلاغ شیوه‌نامه شیوه‌نامه خانه نشریات دانشجویی ضمن ذکر هدف تاسیس این نهاد در سال ۹۴ و تاکید بر لزوم تبیین ساختار و وظایف این نهاد و‌ همچنین تقدیر از دست‌اندرکاران خانه نشریات در سه دوره گذشته، از معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها خواسته تا بیش از پیش از این نهاد دانشجویی حمایت کرده و به منظور ایفای وظایف نمایندگان مناطق و اعضای شورای مرکزی خانه نشریات حداکثر مساعدت ممکن را انجام دهند.


این شیوه‌نامه در چهار فصل، 15 ماده و 12 تبصره توسط مجمع عمومی خانه نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پیشنهاد شده است و دوم مرداد به تایید معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده و از همین تاریخ نیز لازم‌الاجراست.


از اهداف ذکر شده در این شیوه‌نامه می‌توان به حمایت و پشتیبانی از نشریات دانشجویی، ارتقای کمّی و کیفی سطح نشریات دانشجویی، رصد و اولویت‌بندی مسائل و مشکلات مربوط به نشریات، همراه با آسیب‌شناسی فعالیت آنها، پیگیری امور مالی، آموزشی، حقوقی مربوط به نشریات، بسترسازی و ایجاد تکثر و تنوع نشریات در مناطق ده‌گانه اشاره کرد.


براساس این شیوه‌نامه، مجمع نمایندگان مناطق خانه نشریات مجمعی متشکل از دو نماینده از هر منطقه است که به مدت یک سال و با رای مدیران مسئول نشریات دانشجویی همان منطقه، در تابستان هر سال انتخاب می‌شوند.


برگزاری همایش‌ها، نشست‌های هم‌اندیشی،‌ جشنواره‌ها و مسابقات منطقه‌ای، پیگیری امور صنفی نشریات منطقه، ارزیابی فضای نشریاتی منطقه و ارائه گزارش آن به شورای مرکزی خانه نشریات، ارائه گزارش از وضعیت اجرای آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از جمله وظایفی است که در شیوه‌نامه ابلاغی برای نمایندگان مناطق خانه نشریات دانشجویی در نظر گرفته شده است.


شیوه‌نامه خانه نشریات دانشجویی را از اینجا دانلود کنید.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب