رسانه ملی نیازمند حضور جوانان باانگیزه در میان مدیران است/ تابستان زمان طلایی رسانه ملی
محسن همتینژاد در گفتگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری آنا، در رابطه با جابجایی مدیران شبکههای سیما گفت: ایجاد تغییر و تحولات آن هم در میان مدیران شبکههای مختلف سیما حرکتی بسیار مطلوب است و در این راستا در سازمان صدا و سیما باید شاهد حضور جوانان پرشور و نشاط در میان مدیران رده بالا باشیم.
این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز شاهد حضور قشر جوان در عرصههای مختلف بودیم و جوانان با انگیزه و پرانرژی با حضور در صف اول خط مقدم توانستند کار را دست بگیرند، افزود: در عصر امروز نیز با استفاده از ظرفیتهای جوانان خلاق و خوشفکر میتوان در مدیریت شبکههای مختلف سازمان صداوسیما به خوبی استفاده شود تا شاهد رشد و بالندگی رسانه ملی باشیم.
حضور جوانان باانگیزه در مدیریت رسانه
وی اضافه کرد: با توجه به موارد یاد شده، در عرصه مدیریت رسانه باید از جوانان با انگیزه و با تجربه که دانش و تجربه کافی دارند، استفاده شود؛ به این معنا که صرف اینکه نیروهای جوان در رأس امور قرار بگیرند کفایت نمیکند و از افرادی که دارای تجربه، سابقه و انگیزه بالایی هستند باید به نحو احسن به کار گرفت. در این راستا باید از حضور افراد میانهرو به بالا و در حال خدمت نیز در لایههای ارشد مدیریت سازمان استفاده شود.
آمار بالای مخاطبان رسانه ملی رسمی است
همتینژاد درباره آمارهای اعلامی مخاطبان در رسانه ملی گفت: این آمار و ارقام توسط منابع رسمی و پژوهشی اعلام و رسانهای میشود و درست و صحیح است. مصرف رسانه در عصر حاضر دچار تغییرات قابلتوجهی شده و اگر قبلاً 6 ساعت بوده است الان به 6/1 درصد رسیده و آن هم شامل تلویزیون میشود و دلیل آن هم رشد فناوری رسانهای و تکنولوژی روز است.
تابستان زمان طلایی رسانه ملی
به گفته این کارشناس رسانه، تابستان زمان طلایی رسانه ملی محسوب میشود و اینکه مخاطب نمیتواند در بسیاری از زمانها از منزل خارج شود برای این رسانه هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف محسوب میشود، به این معنا که مخاطب میتواند با تماشای برنامههای تلویزیون ارتباط دوسویه برقرار کند و این از نقاط قوت این عرصه محسوب میشود و نقاط ضعف هم این است که در این زمان مخاطب میتواند به برنامههای تفریحی، ورزشی، حضور در کلاسهای آموزشی و اردوهای تابستانی و ... بپردازد و فرصت تماشای برنامههای تلویزیون از دست میرود.
به گفته وی، سازمان صدا و سیما اگر بخواهد که ارتباط دوسویه با مخاطب داشته باشد، باید محورهایی را در نظر داشته باشد و آن را به مرحله اجرایی برساند؛ به عنوان مثال با تعریف محورهای مختلفی از مخاطبان بخواهند که تفریحات و دیدارهای خانوادگی خود را بصورت مختلف مانند عکس و فیلم تهیه کرده و این لحظات از زندگی خود را با مخاطبان سهیم باشند.
انتهای پیام/4072/4073/
انتهای پیام/