دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 17:30

برخورد ۲ شها‌ب‌سنگ با ماه

تلسکوپ سازمان فضایی اروپا در اسپانیا دوشهاب‌سنگ را رصد کرده است که به فاصله ۲۴ ساعت با سطح ماه برخورد کرده‌اند. این شهاب‌سنگ‌ها احتمالا به اندازه یک گردو بوده‌اند.
کد خبر : 301550

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، تلسکوپی در اسپانیا دو شهاب‌‌سنگ را رصد کرده است که با فاصله ۲۴ ساعت از یکدیگر با سطح ماه برخورد کرده‌اند. سازمان فضایی اروپا در همین راستا تصاویری از دو بارقه نور منتشر کرده است که در ۱۷ و ۱۸ ژوئیه اتفاق افتاده‌اند.


هرچند این بارقه‌ها از روی زمین رصد شده‌اند اما شهاب‌‌سنگ‌‌ها که بخشی از بارش شهاب‌‌سنگی «Alpha Capricornid» هستند، احتمالا به اندازه گردو بوده‌اند. این شهاب‌‌سنگ‌ها هنگام گذر ماه از کنار ستاره دنباله‌دار «۱۶۹P/NEAT» با آن برخورد کردند.


در بیانیه سازمان فضایی اروپا آمده است: «به مدت هزاران سال مردم ادعا می‌کردند شاهد پدیده‌ای کوتاه مدت روی سطح ماه بوده‌اند. این بارقه‌ها را به سختی می‌توان مطالعه و مشخص کرد چه چیزی آنها را به وجود می‌آورد».


به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی این پدیده هستند زیرا نه تنها اطلاعاتی درباره تاریخچه ماه فراهم می‌کند بلکه درباره زمین و آینده نیز نشانه‌هایی دربردارد.


تصاویر جدید با کمک سیستم MIDAS ثبت شده‌اند که روی سه تلسکوپ در سراسر اسپانیا قرار گرفته‌اند. این سیستم مجهز به دوربین‌های ویدئویی CCD با کیفیت بالا است که برای ثبت این بارقه‌های کم‌رنگ بسیار کارآمد است.


منبع: مهر


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته