دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1397 - 07:45
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به آنا خبر داد؛

مشهد میزبان مرحله ملی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری مرحله ملی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت با حضور برگزیدگان مرحله سراسری، در مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر : 301326

محمدهادی عسکری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هدف از برگزاری جشنواره قرآن و عترت را ترویج و پشتیبانی از فعالیت‌های قرآن در دانشگاه‌های سراسر کشور دانست و اظهار کرد: این جشنواره در راستای اهداف معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم که تقویت هویت دینی و ملی بین دانشگاهیان، ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در میان نسل جوان و همچنین افزایش نشاط اجتماعی و امید در میان دانشجویان و دانشگاهیان است برگزار می‌شود.


وی افزود: این جشنواره که بزرگترین رویداد دینی و مذهبی دانشجویان کشور است، هر ساله در چهار مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای، سراسری و ملی بین دانشجویان دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم در سراسر کشور برگزار می‌‌شود.


به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزیدگان این جشنواره در نهایت به مرحله ملی که با مشارکت دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای و... برگزار می‌شود، راه می‌یابند.


عسکری عنوان کرد: سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت با مشارکت حدود 50 هزار دانشجو از تمامی دانشگاه‌های دولتی و موسسات غیرانتفاعی از اول دی 1396 آغاز به کار کرد و هفتم اسفند نیز آزمون کتبی بخش معارفی با 9 رشته در تمام دانشگاه‌ها به صورت هم‌زمان برگزار شد.


وی ادامه داد: بخش آوایی در بازه زمانی بهمن و اسفند در دانشگاه‌ها برگزار و فایل‌های منتخب به دبیرخانه مناطق پنج‌گانه ارسال شد. سایر بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری تا پایان هفته اول تیر برای ارسال آثار به دبیرخانه مرحله سراسری فرصت داشته‌اند.


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در بخش آوایی که شامل رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10جزء، حفظ پنج جزء است نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور 743 نفر به میزبانی دانشگاه‌های صنعتی شریف، هرمزگان، بجنورد، مراغه، صنعتی اصفهان برگزار شد که 180 نفر از منتخبین این بخش به مرحله سراسری راه یافته‌اند.


به گفته عسکری، در بخش معارفی هزار و 347 نفر برگزیده مرحله دانشگاهی 24 اردیبهشت در 32 دانشگاه مادر هر استان به رقابت پرداختند که 172 نفر از برگزیدگان به مرحله سراسری راه یافتند.


وی اضافه کرد: مرحله سراسری به میزبانی دانشگاه زنجان از 16 تا 18 شهریور ماه با حضور407 نفر از برگزیدگان مرحله منطقه­‌ای در بخش معارفی، بخش آوایی و منتخبین سایر بخش‌ها که از سوی دانشگاه زنجان داوری و ارزیابی شده‌­اند، برگزار خواهد شد.


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: مرحله ملی با حضور برگزیدگان مرحله سراسری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگیان، جامع علمی کاربردی، پیام نور، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، جهاد دانشگاهی، به میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آبان ماه در هفته قرآن و عترت در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4060/4007



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته