دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1397 - 00:45
دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی:

آمریکایی‌ها برای منافعشان هرگونه تعهدی را زیرپا می‌گذارند

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: جریانی کاملا عمل‌گرا در آمریکا حاکم است که برای منافع خودش حاضر است ارزش، اخلاق و تعهد را زیر پابگذارد.
کد خبر : 300728

داود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره طرح مذاکره ایران و آمریکا که چند روز اخیر از سوی رئیس جمهور آمریکا مطرح شد، اظهار کرد: بازی نخ‌نمایی بار دیگر تکرار می‌‌شود که نیاز به تبیین ندارد و مردم ایران سال‌هاست با ترفندهای این‌چنینی دشمن آشنا هستند.


وی با ارزیابی وضعیت ایران و آمریکا افزود: دشمن درحال حاضر در بدترین وضعیت تاریخی از لحاظ اقتصادی و نفوذ سیاسی در منطقه قرار دارد و با استفاده از ابزار رسانه‌ای قصد دارد ژست ابر قدرتی خود را حفظ کند، در مقابل ایران از نظر گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی و همچنین از لحاظ الگوی حکومت دینی حداقل در منطقه بهترین شرایط ممکن را دارد.


دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا سعی کرد با استفاده از اهرم‌های فشار اقتصادی، وضعیت مردم ایران را به تنگنا برساند و همزمان پیشنهاد مذاکره دو کشور را مطرح کرد.


گودرزی خاطرنشان کرد: طرح مذاکره دولت اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا که منجر به برجام شد و همچنین خروج ترامپ از برجام و اعمال فشارهای اقتصادی و در نهایت طرح پیشنهاد مذاکره مجدد، نشان از یک حقیقت است و آن حقیقت این است که آمریکایی‌ها قصد دارند به ایران ضربه بزنند و نظام جمهوری اسلامی ایران را به اضمحلال بکشانند.


وی با بیان اینکه آرزوی مسئولان آمریکایی عقب‌ماندگی جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: اوباما و جان کری بارها به صراحت اعلام کردند آرزو دارند پیچ مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را جمع کنند در شرایط فعلی هم ترامپ دنباله‌رو همان‌هاست و مانند سلف خود نمی‌تواند برآورده شدن آرزویش را ببیند.


ایران دچار عقب‌ماندگی استفاده از ظرفیت‌های داخلی شده است


مسئول سابق بسیج دانشجویی با انتقاد از ضعف مسئولین کشور در به‌کارگیری استعدادهای موجود در ایران گفت: ایران متاسفانه دچار عقب‌ماندگی استفاده از ظرفیت‌های داخلی شده است و سال‌ها ظرفیت‌های الهی کشور مورد استفاده و بهره‌برداری مناسب قرار نگرفته است.


گودرزی با اشاره به سیاست‌های غلط اقتصادی گفت: تمام کارشناسان اقتصادی معتقدند شرایط فعلی بازار دلار و سکه طبیعی نیست،‌ بخشی از شرایط مربوط به فساد اقتصادی، بخش دیگری مربوط به سوء مدیریت‌ها و بخشی نیز به‌دلیل کم‌کاری‌ها وبی‌تدبیری‌هاست، شرایط داخلی ایران حاصل همه این ضعف‌هاست و ترامپ با زرنگی می‌خواهد از این شرایط به نفع خود بهره‌برداری کند.


وی افزود: شرایط پیچید‌ه‌ای وجود ندارد، دشمن عده‌ای نفوذی در داخل ایران دارد، گروهی از مفسدین اقتصادی نیز با این افراد همراه هستند و از بی‌تدبیری‌ها نهایت استفاده را می‌برند تا بازار ایران را دچار اختلال کنند و درنهایت وضعیت را به شرایط بحرانی برسانند تا ایران راضی به مذاکره شود.


دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، با تکید بر اینکه ملت ایران از قدرت فهم و درک بالایی برخوردارند اظهار کرد: سکه به مرز پنج میلیون تومان رسید، دلار تا 12 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد، همزمان رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد مذاکره دو کشور را مطرح کرد و به یک‌باره قیمت‌ دلار و سکه همزمان دچار سیر نزولی شد، مشخص است دست‌های پشت پرده در کار است و جریانی هماهنگ با دشمن این اتفاق را در بازار دلار و سکه رقم می‌زند.


مسئول سابق بسیج دانشجویی، برجام را تجربه ارزشمندی برای مردم ایران دانست و عنوان کرد: ما با همه وجودمان به آمریکا اعتماد کردیم، پنج سال ظرفیت‌های کشور را معطل برجام نگه داشتیم تا بتوانیم از ثمره آن بهره ببریم، دولت تمام قد وارد میدان مذاکره شد، رهبری نظام و مردم حمایت کردند ایران نه‌تنها چیزی کم نگذاشت بلکه بیش از حد تصور، اقدام کرد.


گودرزی اضافه کرد: بار دیگر برخی از مذاکره با آمریکا حرف می‌زنند، اگر کسی به اندازه سرسوزنی عقل داشته باشند نباید بعد از بدعهدی آمریکا در برجام سخنی از مذاکره بگوید. این افراد تجربه برجام، لیبی، دولت مصدق و صدام حسین را آیینه‌ عبرت خود قرار دهند.


وی همچنین با اشاره به رفتار متناقض آمریکا گفت: دولتی که اینگونه از معاهدات بین‌المللی خارج می‌شود چه تضمینی دارد که به مذاکره بعدی پایبند بمانند. کسانی که طرح مذاکره را در داخل کشور مطرح می‌کنند اگر به این پرسش‌ها پاسخ منطقی بدهند ملت ایران حاضر به مذاکره خواهد شد یک اینکه آیا شخصیت ترامپ قابل اعتماد است و می‌توان با او مذاکره کرد؟ هنوز چند ساعت از مذاکره‌ با کره‌شمالی نگذشته بود که ترامپ گفت امکان دارد شش ماه بعد حرفم را نقض کنم.


مسئول سابق بسیج دانشجویی، ادامه داد: سوال دوم اینکه چه تضمینی وجود دارد اگر شرط‌های جدید ترامپ را پذیرفتیم به همین حد اکتفا کنند؟ آیا به تعطیلی صنعت هسته‌ای و موشکی و دخالت نکردن در سیاست‌های منطقه‌ای اکتفا می‌کنند؟ کسانی که حرف از مذاکره می‌زنند استدلال بیاورند و ملت ایرن را قانع کنند که اگر همین سه امتیاز را بدهیم مشکلاتمان با آمریکا حل می‌شود.


به گفته مسئول سابق بسیج دانشجویی، جریانی کاملا عمل‌گرا در آمریکا حاکم است که برای منافع خودش حاضر است ارزش، اخلاق و تعهد را زیر پابگذارد.


دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، با بیان اینکه آمریکا از ایران امتیازی بگیرد، به همان بسنده نمی‌کند و به تدریج امتیازهای دیگری طلب خواهد کرد گفت: اولین گام را با محدودیت هسته‌ای و موشکی آغاز می‌کنند بعد از آن می‌گوید چرا همجنس‌بازی را آزاد نمی‌گذارید، چرا بهایی‌ها در کشور شما مسئولیت ندارند، چرا اسلام را مبنای دینتان قرار دادید و چرا اصلا هستید؟ با چه تضمینی با آمریکا مذاکره کنیم.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:‌ ایشان فرمودند هزینه‌های سازش بیشتر از مقاومت است، خواص ما باید بصیرت داشته باشند، ملت ایران هوشیار هستند و دوست و دشمن خود را می‌شناسند.


به گفته گودرزی، اگر ایران در تله سازش بیافتد باید هزینه‌های مادی فراوان پرداخت کند و در کنار آن دستاوردهای علمی و مولفه‌های اقتدار خود را هم باید کنار بگذارد و به تدریج باید عزت، استقلال و شرفمان را بدهیم اگر کسی دلش برای زندگی زیرچکمه‌های سربازان آمریکایی تنگ شده است از ایران برود، ما زندگی این‌چنینی را نمی‌پسندیم، ما مسلمانیم و قاعده نفی سبیل سرلوحه‌مان است.


مسئول سابق بسیج دانشجویی، خاطرنشان کرد: اگر مقاومت کنیم اقتدار، شرف، استقلال،‌ الگو شدن برای کشورهای دیگر را خواهیم داشت و به تدریج هزینه‌های مادی هم کم می‌شود و ظرفیت‌های داخلی را بکار می‌گیریم و از کشورهای دیگر بی‌نیاز می‌شویم و آن زمان است که تحریم‌ها هم تاثیری نخواهد داشت.


وی در پایان گفت: خارج از گرایش‌های سیاسی اگر کسی واقع‌بینانه و منصفانه هزینه‌های سازش و مقاومت را بررسی کند حتما اگر عقل سلیمی داشته باشد و چشمش را بر تجربه چندین سال اخیر نبندد متوجه می‌شود هزینه مقاومت کمتر از سازش است.


انتهای پیام/4060/4007



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته