دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرانسه استفاده از گوشی در دبیرستان‌ها را ممنوع کرد

قانونگذاران فرانسوی به‌تازگی قانونی را تصویب کرده‌اند که بر اساس آن دانش‌آموزان دبیرستانی دیگر حق استفاده از گوشی موبایل را در مدرسه ندارند.
کد خبر : 300627

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از سی‌نت، طبق قانون جدید فرانسه که از ماه سپتامبر آینده اجرایی می‌شود، دانش‌آموزان باید گوشی‌های موبایل‌شان را در خانه نگه دارند یا اگر به همراه خود به مدرسه می‌برند، آن را در ساعات مدرسه خاموش کنند.


امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با توئیت کردن این خبر نوشت: «ممنوعیت استفاده از گوشی موبایل در مدرسه و کالج توسط شورای ملی به تصویب رسید».


فرانسه امیدوار است که با تصویب این قانون جدید، با اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه جلوگیری کند و باعث افزایش تمرکز آنها در کلاس درس شود.


بر این اساس، ممنوعیت تلفن همراه برای دانش‌آموزان بالاتر از 15 سال اعمال خواهد شد و استفاده از موبایل فقط در صورتی امکان‌پذیر است که برای اهداف آموزشی یا فعالیت‌های اضافی در کلاس استفاده شود یا دانش‌آموز معلولیت داشته باشد.


این قانون یکی از وعده‌های مبارزات انتخاباتی مکرون بود ولی این وعده تاکنون با انتقادهای بسیاری مواجه شد.


با این حال این نخستین باری نیست که فرانسه چنین قانونی را برای منع استفاده از گوشی تصویب می‌کند. قانونگذاران این کشور در ماه فوریه گذشته استفاده از گوشی موبایل را در خودرو ممنوع کردند. این قانون حتی برای رانندگانی که در حال رانندگی نیستند و فقط در خودرو پشت ترافیک نشسته‌اند نیز اعمال شد.


انتهای پیام/4056


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته