دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1397 - 14:59

انتخابات نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت بهداشت امروز برگزار می‌شود

همزمان با دومین روز از چهارمین نشست خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در دانشگاه تبریز آغاز شده است، کارگاه‌های آموزشی در حوزه رسانه با هدف ارتقای سطح کیفی فعالان نشریات دانشجویی برگزار شد.
کد خبر : 300475

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت فرهنگی وزارت بهداشت (مفدا)، چهارمین نشست خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با هدف ارتقای سطح کیفی نشریات دانشجویی و دانش‌افزایی فعالان نشریات دانشگاهی روزهای نهم تا یازدهم مردادماه با حضور بیش از ۸۰۰ دانشجو در تبریز در حال برگزاری است.


کارگاه‌های آموزشی این نشست از ساعت ۹ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۱۳ در سه دانشکده علوم پزشکی، تغذیه و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه خواهد داشت و مدرسان برجسته حوزه نشریات دانشجویی، دانشجویان و فعالان حوزه رسانه را با مسائل مختلف این حوزه آشنا می‌کنند.


در قالب این کارگاه‌های آموزشی مفاهیم و سرفصل‌های مهمی همچون عکس و عکاسی، کادربندی در عکاسی، اخلاق در عکاسی، نمایش فیلم، عکاسی برای رسانه، نمایش عکس‌های برگزیده سال رسانه‌های معتبر، نمایش عکس‌های مربوط به ایران و آشنایی با داستان‌سرایی دیجیتال عکاسی و شبکه‌های اجتماعی به دانشجویان شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها توسط استادان مربوطه آموزش داده شد.


تعریف گرافیک، کاربرد گرافیک در رسانه‌ها و مطبوعات، عناصر گرافیکی اولیه، خصوصیات عناصر بصری صفحه، رتبه‌بندی صفحات، مراحل اجرایی کارصفحه آرایی، حاشیه صفحه، شرایط ستون‌بندی مناسب، نوع و اندازه‌های قلم‌های مناسب متن و تیتر، استفاده از رنگ مکمل و اصول رنگی، شرایط چینش صفحات مقابل هم، لوگوتایپ، تناسب تعداد و اندازه عکس‌ها، یونیفورم جلد مجله، لیتوگرافی و چاپ از عناوین و سرفصل‌های مهم کارگاه‌های آموزشی در رشته گرافیک و صفحه‌آرایی است.


کارگاه‌های اینفوگرافی، تولید محتوا برای مطبوعات و فضای مجازی، تیتر، حقوق نشریات، طنز نویسی، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای، روزنامه‌نگاری علم، عکاسی خبری، فن بیان و اجرا، کاریکاتور، گرافیک و صفحه‌آرایی، گزارش‌نویسی، مصاحبه، نویسندگی خلاق و ویراستاری عناوین کارگاه‌های این نشست سه روزه است.


یکی از کارگاه‌های آموزشی مهم در چهارمین نشست سراسری خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، برگزاری کارگاه فن و بیان و اجراست که امروز و فردا توسط استاد پیشگر، به دانشجویان حاضر در این گردهمایی ارائه می‌شود.


از دیگر کارگاه‌های آموزشی امروز که مورد استقبال و اهمیت دانشجویان و فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در نشست تبریز قرار گرفت کارگاه اینفوگرافیک است که توسط مریم سلیمی از مدرسان برجسته کشور ارائه شد.


همچنین کارگاه روزنامه‌نگاری چند رسانه‌ای زیر نظر فاطمه جمال‌پور با محوریت اهمیت فراگیری «ویدیو ژورنالیسم» برای خبرنگاران برگزار شد.


در میان مدرسان این کارگاه‌ها نام‌هایی چون رضا ساکی، جلال سمیعی، هوشنگ قلندری، مریم یوشی زاده، محمد کیاسالار، پژمان راهبر، جواد پیشگر و فرزانه معصویمان دیده می‌شود.


همچنین عصر امروز بعد از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انتخابات نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات و میزگرد تخصصی چالش‌های پیش‌روی مطبوعات برگزار می‌شود.


لازم به ذکر است‌،‌ انتخابات نمایندگان مناطق ده‌گانه خانه نشریات نیز پنج‌شنبه ۱۱ مردادماه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب