دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1397 - 15:00
در اولین نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز؛

تولید بسته‌بندی از چرم گیاهی

کمبود درخت و در نتیجه کمبود کاغذ و همچنین نیاز مبرم به بسته‌بندی محصولات موجب شده است که شرکت ژینو گستر رایان طوس از پارک علم و فناوری خراسان با استفاده از ضایعات گل زعفران بسته‌بندی دوستدار محیط زیست تولید کند.
کد خبر : 300414

الهه منوچهری، مدیر عامل شرکت ژینو گستر رایان طوس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا گفت: «بسته‌بندی‌های ما از ضایعات گلبرگ گل زعفران تولید می‌شوند. این بسته‌بندی‌ها کاغذی هستند که به چرم گیاهی معروفند».


وی افزود: «سالانه حدود 20 هزار تن گلبرگ گل زعفران در منطقه خراسان دور ریخته می‌شود که نه تنها یک معضل محیط زیستی است بلکه باعث گرم شدن این منطقه نیز می‌شود. با این کار سعی کردیم یک معضل محیط ‌زیستی را رفع کنیم».


وی ادامه داد: «ما با استفاده از دور ریزهای گل زعفران، کاغذهای بسته‌بندی تولید می‌کنیم که در بسته‌بندی خود زعفران هم به کار می‌رود».


منوچهری گفت: «این بسته‌بندی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف ارائه می‌شود تا هرگونه نیاز مشتری را برطرف کند. این محصول تنها مختص به زعفران نیست و می‌توان از آن برای بسته‌بندی‌ دیگر محصولات غذایی خشک نیز استفاده کرد».


وی افزود: «مدرک تحصیلی من در زمینه طراحی صنعتی است اما بی‌توجهی معضل دور ریزهای بالای گل زعفران در خراسان باعث شد که به سراغ ساخت این کاغذهای دوستدار محیط زیست بروم».


وی گفت: «شرکت ما دو سال است که آغاز به فعالیت کرده است و تحت حمایت پارک علم و فناوری خراسان قرار دارد».


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت سبز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته