دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1397 - 12:45

اعزام کاروان رباتیک جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی رباتیک فیرا در کشور تایوان

تیم‌های رباتیک جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2018 عازم کشور تایوان می‌شوند.
کد خبر : 300324

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سروش صادق نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا در این خصوص افزود: «مسابقات جهانی رباتیک فیرا امسال، برای بیست و دومین سال متوالی، به همت فدراسیون جهانی رباتیک فیرا، در شهر تایوچونگ کشور تایوان برگزار می‌شود. این مسابقات در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی و در تاریخ‌های 15 الی 21 مردادماه برگزار می‌شود. ایران نیز در بخش دانش آموزی با 24 تیم و در بخش دانشجویی 9 تیم نمایندگانی برای حضور در این رقابت‌ها داشته که به تدریج از روز شنبه این تیم‌ها به این شهر عزیمت خواهند شد».
عضو هیات رئیسه فدارسیون جهانی رباتیک فیرا افزود: «هدف این مسابقات اشاعه دانش رباتیک و هوش مصنوعی در بین نسل جوان و تربیت نیرویی متخصص در جهت تقویت خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین توسعه این دانش در کشورهای مختلف است».


وی اشاره کرد: «با برگزاری مسابقاتی از این دست می‌توان امید داشت تا با ترویج این دانش در آینده‌ای نه چندان دور، به عنوان کارآفرینانی موفق در این حوزه، کشور را از دستاوردهای خود بهره‌مند شوند».
وی افزود: «امسال در کنار برگزاری مسابقات مدرسه رباتیک بین‌المللی فیرا نیز برای دومین سال متوالی در روزهای پیش از مسابقات برگزار شده است که کشورها در یک برنامه بین‌المللی هماهنگ به آموختن آخرین دستاوردهای روز دنیا می‌پردازند. همگام با این فرآیند، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) نیز برنامه‌های آموزشی خوبی را در راستای برنامه‌های فدراسیون جهانی و در قالب مدرسه رباتیک امیرکبیر از سال گذشته آغاز کرده است».


وی گفت: «همچنین با برگزاری منظم مسابقات بین‌المللی رباتیک امیرکبیر (فیراکاپ آزاد ایران) که امسال نیز در اوایل اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا سعی دارد تا با همکاری مجامع بین‌المللی بتواند در توسعه این دانش در کشور و افزایش مهارت علاقه‌مندان به این حوزه گام بردارد».
وی در پایان خاطرنشان کرد: «در سال جاری تیم‌هایی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی و مدرسه رباتیک امیرکبیر، مدارس دانش، سلام صدر، سلام دیباجی، کوشش، ابوریحان، عترت، طلیعه و موسسه آموزشی آرمان در مسابقات جهانی رباتیک فیرا در کشور تایوان حضور خواهند داشت».


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته