دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1394 - 15:54

استیون هاوکینگ به سوالات در شبکه اجتماعی پاسخ می‌دهد

اگر سوالاتی درباره هوش مصنوعی یا دانش دارید، می‌توانید جواب آن را از یکی از بزرگترین نخبه‌ها و فیریکدانان تئوری جهان یعنی استیون هاوکینگ بگیرید.
کد خبر : 30007

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از یاهو، استیون هاوکینگ از امروز در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) به سوالات عمومی درباره مسائل علمی پاسخ می‌دهد. هر کسی می‌تواند سوالات خود را در بخش «هر چه می‌خواهی از من بپرس» (Ask Me Anything) یا AMA سایت ردیت مطرح کند.


قرار است هاوکینگ تا روز سه‌شنبه هفته آینده به این سوالات پاسخ دهد و این نخستین بار است که ردیت اجازه ادامه بحث در بخش AMA خود را به مدت زمان طولانی می‌دهد.


هاوکینگ قرار است علاوه بر اینکه در این مدت زمان، روزانه یک ساعتش را به پاسخ دادن این اطلاعات تخصیص دهد، سوالات باقی‌مانده را در هفته‌های آتی جواب خواهد داد زیرا همانطور که می‌دانید وی به دلیل بیماری و ناتوانی جسمی‌اش قادر به پاسخ سریع از طریق کامپیوتر نیست.


مباحثی که در از وی پرسیده خواهد شد، فقط به هوش مصنوعی محدود نمی‌شود و عموم مردم می‌توانند سوالات علمی در زمینه‌های مختلف را از وب بپرسند.


وی به تازگی علاقه خاصی در مطالعه روی هوش مصنوعی نشان داده است و ابتدای امسال میلادی، در مقاله‌ای که با همکاری برخی از بزرگترین چهره‌های دنیای فناوری، نظیر بیل گیتس و الون ماسک، مدیراجرایی اسپیس‌ایکس نوشته بود بر نیاز به انجام تحقیقات در جهت «بیشینه‌سازی منافع هوش مصنوعی و پرهیز از مخاطرات آن» تاکید کرده بود.


این پرسش و پاسخ نه تنها برای طرفداران علم بسیار مهم است، بلکه تبلیغ خوبی هم برای سایت ردیت به شمار می‌رود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته