خودروی نابغه ولوو!
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، با عرضه شاسیبلندهای فوقالعاده و سدان S۹۰ و استیشن V۹۰، این خودروساز سوئدی هماکنون محصولاتی دارد که از نظر طراحی و کیفیت میتواند پا به پای رقبای لوکس خود بتازد و هماکنون یک خودروی جمعوجور نابغه را به فرم V۶۰ روانه بازار کرده است. آیا این خودرو میتواند رقبای تثبیت شده آلمانی را پشت سر بگذارد؟
به گزارش جامجمآنلاین، V۶۰ یک خودروی جذاب بوده و از نظر ابعاد بسیار مشابه مدل بزرگتر V۹۰ میباشد، اما ۱۸۰ میلیمتر کوتاهتر بوده و جزئیات متمایز کافی برای پیشگیری از هرگونه تشابه ظاهری با خود به همراه دارد.
این خودرو هماکنون دارای چراغهای LED چکش تور در جلو بوده و چراغهای عقب نیز کاملاً مختص محصولات ولوو هستند اما خب هماکنون ظاهر مدرنتری به خود گرفتهاند.
داخل کابین محفظه بار مفید ۵۲۹ لیتری وجود دارد که با تا کردن صندلیها به ۱۴۴۱ لیتر افزایش مییابد. محفظه بار این خودرو بزرگتر از تمامی رقبای آلمانی بوده و البته فضای زانوها در عقب نیز همهی رقبای کلاس را پشت سر میگذارد.
سرنشینان قدبلند به راحتی میتوانند در صندلیهای عقب بنشینند هرچند زمانی که صندلی راننده در راحتترین حالت خود تنظیم شده باشد فضای بسیار زیادی حس نخواهد شد. اگر فردی در صندلی وسط نشسته باشد تونل گیربکس باعث محدودیت بیشتر فضا خواهد شد.
همانند دیگر محصولات اخیر ولوو، کابین این خودرو کاملاً با رقبا تفاوت دارد. کیفیت متریال بکار رفته خوب بوده، اما با استانداردهای بسیار سطح بالای رقبای آلمانی برابری نمیکند؛ اما با این وجود طراحی کابین V۶۰ جذابیت خاص کشورهای اسکاندیناوی را با خود به همراه دارد.
یکی از نقاط قوت این خودرو تکنولوژیهای بکار رفته در آن است. همانگونه که صفحه لمسی ۹.۳ اینچی استاندارد V۶۰ مرکز داشبورد را تحت تسلط خود گرفته، پشت آمپرهای دیجیتالی نیز حرف اول را در این بخش میزند. همچنین لیست تجهیزات ایمنی V۶۰ همچون تمامی محصولات ولوو پر و پیمان بوده و البته به این موارد باید سیستم رانندگی نیمهخودکار را نیز اضافه کنیم. البته برای رقابت همهجانبه با حریفان آلمانی باید برخی از آپشنها را نیز انتخاب کنید.
همانند خودروهای سری ۹۰ ولوو و همچنین مدل XC۶۰ شاسی بلند، v۶۰ نیز از پلتفرم SPA شرکت سود برده است. به این ترتیب پیشرانههای ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی و دیزلی به همراه دو نسخه پلاگین هیبریدی در راه هستند.
اولین تجربه رانندگی با V۶۰ با پیشرانه دیزلی D۴ که قدرت ۱۸۸ اسب بخاری داشته و از تریم اینسکریپشن بوده رقم خورده است. خریداران در زمان عرضه این خودرو میتوانند مدل دیزلی D۳ با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و مدل بنزینی T۵ با خروجی ۲۴۷ اسب بخار را نیز خریداری کنند. در زمان عرضه مدلهای هیبریدی، سیستم چهار چرخ محرک و همچنین مدل کراس کانتری نیز در دسترس خواهند بود. مدلهای پایه این خودرو با نام مومنتوم شناخته میشوند درحالیکه نسخههای جوانپسندتر R-Design نام دارند.
ولوو شاید ادعا کند V۶۰ دینامیکترین خودروی این سری بوده، اما تعریف ولوو از دینامیک با دیگر خودروسازان فرق دارد. این خودرو برای لذت بردن در راههای پر پیچ و خم ساخته نشده و کمکی هم به افزایش هیجان راننده نمیکند. البته V۶۰ کاملاً راحت بوده و حتی زمانی که از رینگهای سفارشی ۱۹ اینچی استفاده کند ساکتتر و آرامتر از دیگر رقبای دیزلی میباشد.
فرمان ولوو V۶۰ به اندازه کافی مستقیم بوده، اما فاقد احساس خاصی است و به این حالت باید وزن بیشتر در تنظیمات اسپورتتر رانندگی را نیز اضافه کنیم. شما همچنین میتوانید پاسخ پدال گاز را تیزتر کنید. پشت فرمان شیفترهای نصب نشده، اما شما میتوانید از طریق اهرم تعویض دنده کار انتخاب دندهها را انجام دهید.
بجای راندن خودرو نیز میتوانید در صندلیهای عقب لم داده و از فضای راحت خودرو لذت ببرید. البته همانند دیگر محصولات ولوو، علیرغم وجود سیستم نیمه خودران باید کنترل کاملی روی فرمان داشته باشید.
اگرچه عمده تمرکز V۶۰ روی راحتی است، اما در پیچها چسبندگی خوبی داشته و تکانهای بدنه زیاد به چشم نمیآیند. ترمزها نیز عملکرد خوبی دارند. پرفورمنس پیشرانه دیزلی D۴ خوب بوده و از نظر شتاب و مصرف سوخت کاملاً با آئودی A۴ آوانت برابری میکند.
ولوو انتظار دارد این خودرو در اروپا فروش بیشتری نسبت به برادر سدان داشته باشد و ما هم این را باور داریم. مقایسه V۶۰ با رقبای آلمانی کاملاً هیجانانگیز خواهد بود، اما در اولین تجربه به نظر میرسد محصول ولوو کاملاً قوی بوده و با دست پر وارد میدان شده است.
یکبار دیگر ولوو ثابت کرد با خودروی شیک و لوکس V۶۰ میتواند به جنگ رقبای استخوان ترکانده در این کلاس برود.
این خودرو فضای آرامتر و خونسردتری نسبت به رقبای آلمانی ایجاد میکند. شاید کیفیت کابین V۶۰ به خوبی ژرمنها نباشد، اما در کاربریهای روزمره کاملاً توانا نشان میدهد.
مشخصات ولوو V۶۰ D۴ Inscription
قیمت: ۳۷۶۱۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: ۱۸۸ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: پدال
انتهای پیام/4001
انتهای پیام/