مخاطبان فیلمهای سینمایی با هوش مصنوعی پیشبینی میشود
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، یکی از ابزارهایی که تهیهکنندگان فیلمها از آنها برای جلبنظر مخاطبان بهره میگیرند، فیلمهای تبلیغاتی کوتاه یا تریلرهایی است که اطلاعاتی محدود در مورد داستان و محتوای هر فیلم به مخاطب میدهد.
محققان استودیوی فیلم سازی فاکس قرن بیستم موفق به طراحی سیستم هوش مصنوعی جدیدی شدهاند که با مشاهده تریلر هر فیلم میتواند طیف مخاطبان و علاقمندان به هر فیلم را تشخیص بدهد و پیشبینی کند.
این سیستم با مشاهده انبوهی از تریلرهای فیلمهای مختلف اطلاعات گستردهای در این زمینه جمعآوری کرده و دانش خود را در این مورد افزایش داده است. سیستم یادشده با بررسی محتوا و اجزای هر تریلر مانند رنگها، چهرهها، چشماندازها و وضعیت نورپردازی تریلر و همین طور عملکرد شخصیتهای موجود در تریلر میتواند پیشبینی کند چه نوع افرادی با چه شخصیتی به تماشای آن فیلم خواهند نشست.
کارگردانها و تهیهکنندگان با دریافت پیشبینیهای این سیستم هوش مصنوعی میتوانند تغییراتی در فیلمهای تبلیغاتی تولیدات خود برای افزایش مخاطب یا جلب نظر گروههای هدف ایجاد کنند.
منبع: مهر
انتهای پیام/4021
انتهای پیام/