دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 03:12

سافت‌بال با لباس فضانوردی

اخیرا عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که یک فضانورد در حال بازی سافت‌بال را نشان می‌دهد، جالب است داستان پشت پرده آن را بدانید.
کد خبر : 299599

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حتما با دیدن این عکس تعجب می‌کنید و از خود می‌پرسید چرا بازیکن سافت‌بال لباس فضایی پوشیده است. اما جالب است بدانید این فرد نه بازیکن سافت‌بال بلکه یک مهندس آزمایشگر کارخانه‌ای است که برای فضانوردان آپولو لباس مخصوص راهپیمایی در ماه را می‌ساخته است اما چرا با این لباس مشغول بازی سافتبال است، داستان خود را دارد.


بعد از تصویب طرح آپولو، در کنار طراحی و ساخت سخت‌افزارهایی مانند سفینه اصلی، ناو مه‌نشین، موشک حامل برای بردن فضانوردان به مدار زمین و راهی کردن آنان به ماه، طراحان فضایی باید لباس‌هایی را هم برای فعالیت‌های فضانوردان در سطح ماه طراحی می‌کردند.


این لباس‌ها علاوه بر تضمین محافظت از فضانوردان در شرایط دشوار ماه از قبیل حرارت بالا و گرمای شدید زیر صفر، تامین نیازهای فیزیولوژیکی آنها، باید یک ویژگی دیگر هم داشته باشد تا از تحرک فضانورد جلوگیری نکند و دست و پای فضانورد را برای فعالیت‌های فیزیکی نبندد. در این عکس یکی از کارشناسان شرکت بین‌المللی لاتکس با انجام بازی سافت‌بال میزان تحرک بالای این لباس‌ها را به نمایش گذاشته است.


منبع: ایسنا


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته