دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1397 - 13:30

انگلی که شما را کارآفرین می‌کند

محققان موفق به کشف انگلی شده‌اند که می‌تواند روحیه کارآفرینی در انسان ایجاد کند.
کد خبر : 298760

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از NewAtlas، اگر می‌خواهید یک کارآفرین باشد، نباید از ریسک کردن بترسید. البته راه‌های دیگری نیز برای کارآفرین شدن وجود دارد. شاید جالب‌ترین و آسان‌ترین راه میزبانی از انگلی به نام «تاکسوپلازما گوندی» باشد.


نتایج تحقیقات دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد که آلوده شدن به این انگل می‌تواند روحیه کارآفرینی فرد را شکوفا کند.


تی‌گوندی یکی از رایج‌ترین انگل‌ها در کشورهای در حال توسعه است. هیچ نشانه واضحی از وجود این انگل در بدن فرد بزرگسال دیده نمی‌شود، به جز علائم خفیف آنفولانزا مانند که در هفته‌های اول بعد از ورود این انگل به بدن بروز می‌کند.


نتایج مطالعات قبلی نشان می‌دهد آلوده شدن فرد به انگل تی‌گوندی باعث بروز رفتارهای غیرمتعارف و ناگهانی، مانند خشم بیش از حد، مصرف مواد مخدر و خودکشی، در فرد می‌شود.


از نظر تئوری، این انگل به دلیل افزایش نرخ بقای گونه خود باعث بروز چنین رفتارهایی در فرد می‌شود. تی‌گوندی می‌تواند همه گونه‌های خون گرم حیوانات را آلوده کند.


تیم تحقیقاتی دانشگاه کلرودا با بررسی هزار و 495 دانشجو متوجه شد که احتمال ادامه تحصیل افراد آلوده به انگل تی‌گوندی در رشته تجارت 1/4 برابر بیشتر از دیگران است. همچنین احتمال تمرکز بر دروس مدیریت و کارآفرینی در افراد آلوده به این انگل 1/7 برابر بیشتر از دیگران است.


دانشمندان از 197 متخصص حرفه‌ای بزرگسال درخواست کردند که به رویدادهای کارآفرینی بروند. نتایج این بررسی نشان داد که احتمال راه‌اندازی تجارت شخصی در افراد آلوده به ویروس تی‌گوندی 1/8 برابر بیشتر از افراد دیگر است.


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته