دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 15:30

سیاست‌ جدید آموزش عالی برای دانشجویان معلول

آفریقای جنوبی سیاست جدیدی در حوزه آموزش عالی اعمال کرده است تا وضعیت دانشجویان معلول و ناتوان این کشور بهبود یابد.
کد خبر : 298494

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از TheConversation، آفریقای جنوبی بالاخره سیاستی درباره افراد معمول در بخش آموزش عالی وضع کرده است. باوجود این که اعمال سیاست ارزش بالایی برای سیستم آموزش عالی این کشور دارد اما دارای نقص‌هایی نیز هست.


این سیاست جدید تعهدات موسسات آموزش عالی را به روشنی مشخص کرده است و اطمینان حاصل می‌کند که دانشجویان و دانش‌آموزان معلول و ناتوان مانند دیگران به امکانات آموزشی دسترسی داشته و استانداردهای آموزشی برای افراد معلول نیز رعایت شود.


سیاست جدید به نفع موسسات آموزشی، به خصوص دانشگاه‌ها است و چشم‌اندازی مشترک برای این موسسات ایجاد می‌کند. همچنین با اعمال این سیاست می‌توان رشد و توسعه دانشگاه‎ها را ارزیابی و کنترل کرد.


استرالیا از سال 2005 چنین سیاست‌هایی را پیش گرفته بود اما بیشتر کشورها تمایل به اعمال سیاست‌های کلی‌تری دارند. با این حال تا پیش از این هیچ سیاستی درباره آموزش عالی در آفریقای جنوبی وجود نداشته است.


آیا چنین سیاستی می‌تواند باعث به وجود آمدن تغییرات مثبتی شود؟ جواب این سوال را باید از دانشجویان معلول و ناتوان آفریقای شمالی پرسید. البته هنوز برای گرفتن نتیجه قطعی زود است.


در حال حاضر 7/5 درصد از جمعیت این کشور را افراد معلول تشکیل می‌دهند و حدود 20 درصد از این آنها در حال ثبت‌نام در موسسات آموزش عالی هستند.


با این حال بررسی چارچوب‌های این سیاست باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است. مشکلاتی زیادی در این میان وجود دارد: بودجه اعمال این سیاست از کجا تامین خواهد شد، چه رویکردهای برای درک معلولیت اتخاذ خواهد شد، چگونه سیاست جدید با سیاست‌های ملی فعلی هماهنگ می‌شود و دانشگاه‌هایی که می‌خواهند این سیاست را اعمال کنند می‌توانند روی چه سیستم حمایتی حساب کنند.


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته