دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1397 - 19:08

ساخت رباتی که روی هر سطحی طرح می‌زند

یک معمار و مهندس ایتالیایی موفق به توسعه رباتی مبتنی بر هوش مصنوعی شده‌ است که می‌تواند روی هر سطحی طرح بزند و آن را پاک کند.
کد خبر : 297870

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از DesignBoom، کارلو راتی یک ربات نوشتاری ساخته است که می‌تواند هر سطح عمودی از شیشه گرفته تا گچ را تبدیل به یک صفحه نمایش کند و روی آن طراحی کند یا پیامی بنویسد.


این ربات که «اسکریبیت» نام دارد، در نتیجه مطالعات طولانی روی ماشین‌های نوشتاری مانند پهپاد هنرمند گرافیتی(پهپادی که تصاویر گرافیتی روی دیوارهای شهر می‌کشد) ساخته شده است.


کارلو راتی معمار و مهندس اهل ایتالیا است که سیستم رباتیک اسکریبیت را توسعه داده است. این ربات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند روی هر سطح عمودی طراحی کند یا پیام متنی بنویسد.



این ربات مجهز به یک موتور داخلی است که در کمتر از پنج دقیقه روی سطح مورد نظر نصب می‌شود و می‌تواند به‌راحتی هر طرح یا متنی را روی سطح بزند.


اسکریبیت می‌تواند روی سطح مورد نظر کاربر طرح بزند، آن را پاک کند یا هر روز طرح جدیدی روی دیوار بکشد. نرم‌افزار تعاملی این ربات می‌تواند از روی هر نوع اطلاعاتی کپی‌برداری کند. همچنین کاربران می‌توانند برای پیدا کردن طرح دلخواه خود از منابع آنلاین نیز استفاد کنند.


این ربات نقاش به شکل دایره و آلومینیومی است. اسکریبیت دارای چهار نشانگر است که هر کدام یک رنگ متفاوت دارد.


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته