دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1397 - 16:30

دانشگاه‌های بریتانیا نیروی کار همه‌فن حریف تربیت نمی‌کنند

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مهارت‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بریتانیا مناسب محیط‌های کاری مدرنی نیست که در آنها کاربری ابزار و فناوری‌ها حرف اول را می‌زند و مهارت‌های فنی را می‌طلبند.
کد خبر : 297791

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از PoliticsHome، کمیته امور اقتصادی بریتانیا در گزارش جدیدی اعلام کرده است که تعداد افراد دارای مدرک در رشته تاریخ و زیست‌شناسی بسیار زیاد است اما مهارت علمی، مهندسی و فناوری آنها به اندازه کافی بالا نیست.


در این گزارش آمده است که تعداد بالای فارغ‌التحصیلان با سطح اطلاعات بالا و سطح مهارت فنی پایین در برخی از رشته‌ها می‌تواند منجر به نتیجه نامطلوبی در محیط‌های کاری شود.


این افراد در موقعیت‌های شغلی قرار می‌گیرند که نیازمند سطح مهارت فنی بالایی هستند در حالی که سطح مهارت فنی آنها پایین و سطح اطلاعاتی آنها بالاست.


این امر می‌تواند منجر به پایین آمدن روحیه کارکنان شود و روی عملکرد آنها تاثیر بگذارد. در برخی از موارد این رویه تا حدی پیش می‌رود که فرد را مجبور به ترک شغل می‌کند.


کمیته امور اقتصادی بریتانیا اعلام کرد که این مشکل به دلیل سرمایه‌گذاری روی سیستمی است که دانشجویان را تشویق می‌کند به رشته‌های تحصیلی تمام وقت روی بیاورند.


در حالی که دانشجویان باید به سراغ دروه‌های تحصیلی بروند که دروس آن به شکل نیمه‌وقت باشد و در کنار آن مهارت‌های فنی نیز آموزش داده شود. این کمیته خواستار اصلاحات فوری شده است.


گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد فارغ‌التحصیلان بیش از اندازه شده اما تعداد دانشجویان با مهارت کاهش یافته است. تعداد افراد با مهارت فنی بالا ناکافی است. این امر باعث می‌شود که فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی در قسمت خدمات مشتریان مشغول به کار شوند چون چاره دیگری ندارد، شغل‌های دیگر نیاز به مهارت‌های فنی دارند که فارغ‌التحصیلان برخی از رشته‌ها فاقد آن هستند.


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته