دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1397 - 16:30

دانشگاه‌ها باید آموزش‌ آنلاین‌شان را به‌روز کنند

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد کالج‎هایی که خدمات آموزش آنلاین فراهم می‌کنند، نیاز دارند تکنیک‌ها و مواد آموزشی خود را ارزیابی کنند و آنها را به‌روز نگه دارند اما این امر فرآیندی پیچیده و گران‌ است.
کد خبر : 297218

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از EducatiOnDive، کالج‌های زیادی هستند که برای دانشجویان خدمات آموزش آنلاین ارائه می‌دهند. این کالج‌ها باید رویکردها و مواد آموزشی کلاس‌های آنلاین را به‌روز نگه دارند اما این فرآیند گاهی اوقات گران‌قیمت‌تر و پیچیده‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم.


گزارش اخیر نشان می‌دهد که برخی از این موسسات در حال توسعه راهکارهایی برای بازگرداندن سرمایه هستند تا برخی از کلاس‌ها را به‌روزرسانی کنند.


به گفته متخصصان، تنها تعداد انگشت‌شماری از کالج‌ها تضمین کیفیت کلاس‌های آنلاین خود را می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که همواره در حال بهبود و ارتقا هستند.


در این گزارش آمده است که برخی از دروس مانند علوم سیاسی یا فناوری اطلاعات به سرعت در حال تغییر هستند باید به طور مداوم به‌روزرسانی شوند. همچنین فناوری دیجیتال می‌تواند برای برخی افراد غیرقابل پیش‌بینی شود و به همین دلیل باید تغییر کند.


بسیاری از موسسات آموزش عالی به سوی دیجیتال شدن پیش می‌روند و حالا به این نتیجه رسیده‌اند که باید خدمات آنلاین خود را ارزیابی کنند تا میزان اثربخشی‌ آنها را دریابند.


برای مثال دانشگاه کورنل صفحاتی در وب‌سایت خود دارد که دوره آنلاین «نوآوری در آموزش» را ارائه می‌دهد. در این دوره علاوه بر نحوه ایجاد یک کلاس آنلاین، بازسازی آن نیز آموزش داده می‌شود. همچنین به افرادی که کلاس‌های آنلاین ارائه می‌کنند، گوشزد می‌کند که باید اهدافی برای دوره آموزشی در نظر بگیرند و روی استراتژی‌های ارزیابی آموزشی این کلاس‌ها نیز کار کنند.


همچنین اساتید باید نتایج دانشجویان را بررسی و ارزیابی کنند و در نظر بگیرند که آیا دانشجویان در کلاس‌ها مشارکت داشته‌اند یا منابع درسی برای دانشجویان مفید بوده است یا خیر.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته